-
Bemutatásra került Európában a dinamikus, friss formavilágot, forradalmian új digitális élményt és még élvezetesebb teljesítményt kínáló új Ford Mustang kupé és kabrió
-
Magával ragadó, vadászgépek kialakítására emlékeztető belső pilótafülke, intiutív kettős kijelző SYNC 4 rendszerrel és Unreal Engine szoftverrel fejlesztett kezelőszervekkel
-
Tökéletesített felfüggesztésével, aerodinamikájával és 5,0 literes V8-as motorjával a Mustang Dark Horse hamisítatlan versenyautós teljesítményt biztosít
KÖLN, Németország, 2024. február 1. – Az új Mustangban1 egy valódi amerikai legenda született újjá, amely markáns dizájnját ötvözi azokkal a jellegzetes stílusjegyekkel, amelyek már 60 éve izgatják az autózni vágyók fantáziáját.
Immár hazánkban is kapható a világ legkelendőbb sportkocsija2. A finomhangolt erőforrás és a lenyűgöző vezetési élmény mellett az új modell olyan különleges megoldásokat kínál, mint az Unreal Engine világszínvonalú számítógépes játék grafikus technológiájával működő digitális műszeregység.
„Az új Mustang minden, amit ügyfeleink egy valódi autóipari ikontól elvárnak, sőt még annál is több. A csatlakoztatott technológiák kiegészítik és továbbfokozzák az autó teljesítményét, amivel rajongók egy teljesen új generációjának szívét fogja megnyerni.” - mondta Jon Williams, a Ford Blue Europe vezérigazgatója.
Friss formavilág, időtlen vonzerő
A kupé és kabrió kivitelben egyaránt választható új Mustang dizájnját hat évtized formatervezési hagyományai inspirálták. A gondosan megformázott gépháztető és az erőteljes hátsó idomok kölcsönzik azt az erőtől duzzadó megjelenést, ami 1964 óta, az első Mustang születésétől kezdve dobogtatja meg az autórajongók szívét. Az autó aerodinamikáját új első és oldalsó légterelők javítják, a klasszikus három sávos hátsó lámpákat pedig LED fények teszik modernné.
Szemet gyönyörködtető stílusa mellett a Mustang kabrió a nyitott tetős autózás szabadságát kínálja. A belülről teljesen kárpitozott és szigetelt tető nyolc másodperc alatt nyitható és zárható. Annak kompakt kialakításának köszönhetően pedig a csomagtartóban akár két golftáska is elfér.
A beltérben a 12,4 colos digitális műszeregység és a vezető felé fordított 13,2 colos központi képernyő vadászgépek pilótafülkéjének érzetét kelti. A kijelzőkön az Unreal Engine videojáték-szoftver segítségével interaktív grafikus animációk futnak, amelyeket a vezető az érintőképernyő segítségével intuitívan és egyszerűen testre szabhat.
A Ford megduplázta az új Mustang infotainment rendszerének hardveres kapacitását. A SYNC 4 3 rendszer képes alkalmazkodni a felhasználói szokásokhoz, így a leggyakrabban használt funkciókat teszi könnyen elérhetővé. Az új rendszernek köszönhetően már vezeték nélkül is elérhetőek az Apple CarPlay és az Android Auto4 szolgáltatások. Az 5G kapcsolat5 gyors és valós idejű forgalmi infromációkat biztosít a felhőalapú csatlakoztatott navigáció működéséhez, valamint kifogástalan zenei streaminget tesz lehetővé, amit a kiváló hangminőségű B&O audiorendszer tesz még élvezetesebbé.
Lenyűgöző teljesítmény
A megújult 5,0 literes motort az igazi amerikai V8-asok ikonikus zabolázatlan teljesítményére tervezték. Az új kettős szívórendszer szabadabb légáramlást enged a motornak, amivel közvetlenebb gázreakciót biztosít. Az aktív kipufogórendszerrel pedig az igazi nyers V8-as hangzását és hangerejét tudja változtatni, hogy a reggeli hidegindításkor is megőrizhessük a jó szomszédi viszonyt, de a szabadság élménye megmaradjon az utakon.
Az autót hat különböző üzemmód kiválasztásával lehet finomhangolni, hogy sofőrje ugyanolyan magabiztosan élvezhesse a vezetést csúszósabb utakon, mint egy szerpentinen, vagy akár egy versenypályán. Választható Normal, Sport, Slippery (csúszós utakra), Drag (gyorsuláshoz), Track6 (versenypályára), valamint egy személyre szabható üzemmód.
Az alapfelszereltség részeként kínált Preformance Csomag mind az országúton, mind a versenypályán tökéletes uralmat biztosít az autó fölött. A 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött látható Brembo fékek állandó, kiszámítható teljesítményt nyújtanak, a részlegesen önzáró differenciálmű pedig korlátozza a kerekek kipörgését, javítva ezzel a tapadást, különösen a kanyarokban. Az opcióként rendelhető MagneRide lengéscsillapítás másodpercenként ezerszer ellenőrzi az útviszonyokat, és a lehető legjobb irányíthatóság és komfort szempontjai szerint vezérli a futómű beállításait.
Egy igazi telivér: a Mustang Dark Horse
A Mustang Dark Horse1 szériája az alapja a cég Mustangra épülő motorsport programjainak, amely keretén belül a 2024-es évben hat kontinensen áll majd rajtrácsra a legendás sportkocsi – többek között olyan neves pályákon, mint Le Mans vagy Interlagos
A közutakon és versenypályán egyaránt otthonosan mozgó Mustang Dark Horse olyan egyedülálló funkcionális dizájnelemekkel van felszerelve, mint a versenyautókra emlékeztető fix hátsó spoiler, az oldalsó légterelő szoknyák és a hátsó diffúzor, melyek az autó vadságának kihangsúlyozása mellett az aerodinamikai teljesítményt is fokozzák.
Az új 5,0 literes V8-as motor Dark Horse szériába szerelt változata extra teljesítményt nyújt, amelyhez 10 sebességes automata vagy TREMEC hatfokozatú kézi sebességváltó választható. A versenypályán nyújtott teljesítményt a speciális felfüggesztés, a hatékony hűtési rendszerek, valamint a kiváló tapadású Pirelli abroncsok biztosítják.
Az új Mustang Dark Horse jelenti a Mustang-kínálat csúcsát, amit a tervezők számos funkcionális dizájnelemmel hangsúlyoztak ki – többek közt az alsó oldalsó légterelőkkel, a sötétített négyes kipufogóvégekkel és a motorsport ihlette fix hátsó spoilerrel. A Dark Horse egyedi Blue Ember metálfényezéssel is kapható, a belső térben pedig Indigo Blue varrás és sötét metálfényű színek gondoskodnak az igazán különleges hangulatról.
Az új Mustang előértékesítése már február 1-től indul. A szalonokba várhatóan március végére érkeznek az első pédányok.
1 A Mustang 5.0 V8 CO2-kibocsátása 274-282 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 12.0-12,4 l/100 km (WLTP). A CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás értékei az egyes piacokon forgalmazott modellváltozatok különbözőségei miatt változhatnak.
Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság WLTP mérés szerinti adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 EU direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.
2 Az S&P Global Mobility elmúlt 10 évet felölelő globális újautó-regisztrációs adatai alapján, amelyeket kormányzati és egyéb forrásokból állítottak össze, és több mint 80 országban rögzítik a forgalomba helyezett új gépjárművek 95 százalékát. Az S&P Global Mobility definíciója szerint sportkocsinak számítanak a kétajtós kupé és kabrió modellek.
3 Ne vezessen zavaró körülmények mellett. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.
4 Aktív adatcsomaggal és kompatibilis szoftverrel rendelkező telefon szükséges. Használat közben a SYNC 4 nem vezérli a harmadik féltől származó termékeket. A harmadik felek kizárólagos felelősséggel tartoznak termékeik működéséért.
5 A hálózatba kapcsolt szolgáltatások és funkciók működése az elérhető hálózattól és a kompatibilitástól függ. Az 5G hálózat nem érhető el mindenhol. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A WiFi hotspot eléréséhez külön előfizetés szükséges.
6 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. A Track vezetési üzemmód közúton nem használható. Részletek a Felhasználói Kézikönyvben.