Az R9 a jól bevált, versenyből származó technológiát ötvözi a kritikusok által elismert, háromhengeres motorplatformmal, amely az elmúlt évtizedben forradalmasította a Yamaha márkát. Ennek a híresen nagy nyomatékú erőforrásnak és a Yamaha híres, versenypontosságú kezelhetőségének házassága egy tökéletesen kiegyensúlyozott Supersport modellt hoz létre, amely méltó az R sorozat zászlóshajójának státuszához.
Az R9 megtartva a Yamaha Supersport modelljeinek szinonimájává vált MotoGP-ihlette dizájnelemek nagy részét, az új generációtól elvárt fejlődést képviseli, míg az R1 szintű felfüggesztés és a Brembo első fékek a Yamaha Supersport modellcsalád által ismert precizitást, kezelhetőséget és agilitást kínálják.
![]() |
890 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, 4 ütemű, 3 hengeres motor Az R9-et a Yamaha díjnyertes 890 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, háromhengeres, DOHC, négyszelepes, hengerenként négyszelepes, üzemanyag-befecskendezéses CP3 motorja hajtja. A 78 mm x 62 mm-es furat és löket, valamint az 11,5:1 sűrítési arány: A sűrítési arány kiváló nyomatékot és bőséges teljesítményt biztosít, amely a Yamaha chippel vezérelt fojtószelep (YCCT) által kínált finomszabályozással kombinálva optimális teljesítményt nyújt mind a pályán, mind az úton. A végső áttétel, a gyújtásidőzítés és az üzemanyag-feltérképezés mind a Supersport teljesítményéhez van optimalizálva. |
![]() |
A legkönnyebb alumínium Deltabox váz, amely Yamaha Supersport modellre került A kifejezetten az R9-hez kifejlesztett gravitációs öntött alumínium Deltabox stílusú váz merevségét alacsony és nagy terhelés mellett is sportteljesítményre hangolták. A váz 9,7 kg-os önálló súlya a Yamaha Supersport modellhez valaha használt legkönnyebb vázzá teszi. Ez a könnyű váz azt jelenti, hogy az R9 teljes menetkész tömege mindössze 195 kg, ami optimális teljesítmény-tömeg arányt eredményez. |
![]() |
Agresszív, áramvonalas karosszéria leszorítóerős szárnyakkal Az R9 az eddigi egyik leghatékonyabb Yamaha motorkerékpár aerodinamikai szempontból, amit az alapos szélcsatorna-tesztek révén kifejlesztett első sárvédő kialakításának kombinációjával értek el. A lámpák alatt található leszorítóerős szárnyak csökkentik az elülső felhajtóerőt és javítják az úttal való érintkezést. A szárnyak egyenes vonalban önmagukban is 6-7%-kal csökkentik az első kerék emelkedését, és az M-csatorna alatti első légterelővel kombinálva ez a hatás kanyarodáskor körülbelül 10%-ra nő. |
![]() |
Brembo első főfékhenger és Stylema féknyergek 320 mm-es féktárcsákkal párosítvaAz R9 versenyből származó Brembo Stylema monoblokk féknyergekkel rendelkezik, amelyek könnyűek, merevek és jobb irányíthatóságot és stabilitást biztosítanak fékezés közben. A rozsdamentes acél hálós féktömlők és a nagy, 320 mm-es első tárcsák kiváló konzisztenciát és irányítható érzetet biztosítanak, különösen erős fékezés esetén. A Brembo radiális főfékhenger dugattyúja a fékkarral párhuzamos irányban mozog, és lineárisan fejti ki a nyomást, miközben a motoros húzza a kart, ami kifinomult irányíthatósági érzést eredményez. |
![]() |
Új generációs KYB teljesen állítható felfüggesztésAz új, 43 mm-es KYB fordított első villákat teljesen újratervezték, és most egyedi beállítókkal rendelkeznek a bal és jobb villacsövek visszapattanás-csillapításához és kompressziócsillapításához. Mindegyik külön-külön állítható, a jobb oldali cső a visszapattanáscsillapításhoz, a bal oldali pedig a kompresszióhoz, mind nagy, mind alacsony sebességnél A hátsó lengéscsillapító állítható az előfeszítéshez, a visszapattanás-csillapításhoz, kompressziócsillapításhoz és a menetmagassághoz. Az új elrendezés hozzájárul a rendkívül pontos csillapításhoz, nagyobb visszajelzést adva a pályáról és az útfelületről. |
![]() |
Yamaha menetvezérlés testreszabható beállításokkalA három integrált, „sport”, „utcai” és „esős” hajtási módot a különböző körülményekhez igazodó, különböző szintekkel rendelkező gyári beállítások egészítik ki két egyéni üzemmód és négy Track mód előzetes beállításának lehetőségével. |
![]() |
Dőlésre érzékeny motoros segédeszközök, beleértve a kipörgésgátlót, a hátsó kerék csúszását gátló rendszert és a fékszabályozástAz R9 csúcstechnológiás hattengelyes IMU-ja, amelyet közvetlenül az R1 elektronikus rendszereiből fejlesztettek ki, folyamatosan méri a gyorsulást előre-hátra, fel-le és balra-jobbra irányban, valamint a gép dőlési, gördülési és fordulási irányában mért szögsebességet. Az IMU valós idejű adatokat képes küldeni az ECU-nak, amely vezérli az elektronikus vezetői segédeszközöket, beleértve a dőlésérzékeny kipörgésgátlót (TC), a csúszásgátlót (SCS) és a fékvezérlést (BC). |
![]() |
Teljesítménymódok, rajtelektronika és kerékemelkedés-szabályozó rendszerNégy különböző teljesítményleadási mód (PWR) áll rendelkezésre a motorkarakterisztika sportosságának beállításához, míg a kerékemelkedés-szabályozó rendszer (LIF) csökkenti és enyhíti az első kerekek felemelkedését gyorsításkor. A versenystílusú Launch Control (LC) lehetővé teszi a motoros számára, hogy álló helyzetből a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban induljon el – ideális a versenypályán. |
![]() |
Motorfékvezérlő rendszer és hátsó blokkolás szabályozóA motorfékezés szintje két EBM-beállítással módosítható: az első opció magasabb szintű motorfékezést biztosít, a második opció pedig csökkenti a motorfékezés hatását, amikor a motoros felengedi a gázkart. Amikor a hátsó kerék a túlzott motorfékezés miatt blokkol, a hátsó csúszásszabályozó (BSR) rendszer szabályozza a motor nyomatékát, hogy támogatást nyújtson. A rendszer alacsony tapadással járó helyzetekben is kiemelkedően teljesít. |
![]() |
5”-os TFT-kijelző teljes körű csatlakoztathatósággalAz R9 színes, 5”-os TFT-kijelzője négy választható témával testre szabható, míg a Track mód csak a pályán való motorozás során releváns információkat jelenít meg, beleértve a köridőt is. A kijelző a Yamaha MyRide alkalmazáson keresztül csatlakoztatható okostelefonhoz, lehetővé téve a telefonhívások, üzenetek és egyéb információk megjelenítését a műszerfalon. |
![]() |
Pályaközpontú felszerelés, beleértve a felpattintható kormányrudakat és a harmadik generációs gyorsváltó rendszert isAz R9 versenypályára fókuszáló berendezésekkel van felszerelve, hogy a Yamaha Supersport modellektől elvárt teljesítményszintet biztosítsa. A felpattintható kormányrudak hozzájárulnak a sportos vezetési pozícióhoz, a fék- és kuplungkarok pedig az egyéni igényekhez igazodva állíthatóak. A Yamaha harmadik generációs gyorsváltó rendszere van felszerelve, amely kuplung nélküli fel- és visszaváltást tesz lehetővé a még hatékonyabb teljesítmény érdekében sebességváltáskor. A könnyű, öntött alumínium keréktárcsák Bridgestone Battlax Hypersport RS11 gumiabroncsokkal vannak ellátva a tökéletes érintkezés és tapadás érdekében. |
![]() |
Vezetési adatok naplózása és elemzése az Y-TRAC segítségévelAz Y-Trac alkalmazás még jobbá teszi a Supersport élményét, lehetővé téve a motorosok számára, hogy javítsák a pályán való motorozást és teljesítményüket olyan eszközökkel, amelyek általában csak a profi versenyzők számára állnak rendelkezésre. A verseny ihlette Y-Trac alkalmazás professzionális szintű technológiával kínál lehetőséget a vezetési adatok naplózására és elemzésére minden szintű versenyző számára, legyen szó kezdőkről vagy profikról. |
A képek illusztrációk. Az esetleges elírásokért nem vállalunk felelősséget, a változtatás jogát fenntartjuk. További, legfrissebb információkért kérjük, vegye fel a kapcsolatot márkakereskedésünkkel!
Motor
Motor típusa |
4 ütemű, Folyadékhűtéses, DOHC, 4 szelepes, 3 hengeres |
Lökettérfogat |
890 cm³ |
Furat x löket |
78,0 mm × 62,1 mm |
Kompresszióviszony |
11,5 : 1 |
Maximális teljesítmény |
87,5kW (119,0 LE) 10 000/p fordulatszámon |
Maximális nyomaték |
93,0 N・m (9,5 kgf・m)/7000 fordulat/perc |
Kenési rendszer |
Nedves karter |
Kuplung típusa |
Olajban futó, Többtárcsás |
Gyújtás |
TCI |
Indítás |
Elektromos |
Váltó |
Állandó áttételű, 6 sebességes |
Kihajtás |
Láncos |
Karburátor |
Üzemanyag-befecskendezés |
Alváz
Váz |
Gyémánt |
Villaszög |
22°35′ |
Utánfutás |
94mm |
Első felfüggesztés |
teleszkópos villa, Ø 43 mm |
Hátsó felfüggesztés |
karos felfüggesztés, Lengőkaros |
Első rugóút |
120 mm |
Hátsó rugóút |
118 mm |
Első fék |
Hidraulikus kéttárcsás fék, Ø 320 mm |
Hátsó fék |
Hidraulikus egytárcsás fék, Ø 220 mm |
Első gumi |
120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli |
Hátsó gumi |
180/55ZR17M/C (73W), tömlő nélküli |
Méretek
Teljes hossz |
2070 mm |
Teljes szélesség |
705 mm |
Teljes magasság |
1180 mm |
Ülésmagasság |
830 mm |
Tengelytáv |
1420 mm |
Minimális hasmagasság |
140 mm |
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal) |
195kg |
Üzemanyagtank kapacitása |
14 liter |
Olajtank kapacitása |
3,50 liter |