Bármely úton az új Versys 1000 a legjobb élményt nyújtja. Egyedül, vagy ketten, csak egy kör a városban, vagy világutazás, legyen szó bármely opcióról ez a motor a tökéletes választás, hisz ott a négyhengeres motor, a kiváló alváz, a függőleges üléspozíció, és a csomagtartók, amelyek alkalmassá teszik minderre.
Motor típus: Folyadékhűtésű, négyütemű soros négyhengeres
Lökettérfogat: 1,043 cm3
Furat x Löket: 77.0 x 56.0 mm
Kompresszióarány: 10.3:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16 szelep
Üzemanyagellátás: Karburátor
Üzemanyag befecskendezés: ø38 mm x 4 (Keihin) ovális fojtószeleppel
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Nedves karteres kényszerkenés
Váz típus: Aluminim ikercsöves
Villaszög / Utánfutás: 27˚/106 mm
Rugóút - első: 150 mm
Rugóút - hátsó: 150 mm
Gumi - első: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi - hátsó: 180/55ZR17M/C (73W)
Kormányzási szög - bal / jobb: 34˚/34˚
Maximális teljesítmény: 120 PS {88.2 kW} / 9.000-es fordulaton
Maximális nyomaték: 102.0 N.m {10.4 kgf.m} / 7.500-es fordulaton
Áttétel: 6 sebességes
Differenciálmű: Lánc
Elsődleges áttétel arány: 1.627 (83/51)
Áttételi arányok: 1.2.692 (35/13)
Áttételi arányok: 2.1.950 (39/20)
Áttételi arányok: 3.1.529 (26/17)
Áttételi arányok: 4.1.304 (30/23)
Áttételi arányok: 5.1.136 (25/22)
Áttételi arányok: 6.0.958 (23/24)
Végáttételi arány: 2.867 (43/15)
Kuplung: Nedves többtárcsás, kézi
Fék - első: Kettős úszóágyazású 310 mm-es hullámos tárcsa kettős szembenálló négydugattyús féknyereggel
Fék - hátsó: Egyszeres 250 mm-es hullámos tárcsa, egydugattyús féknyereggel
Felfüggesztés - első: 43 mm-es fordított villa fokozatmentes húzófokozati csillapítással és állítható rugóelőfeszítéssel
Felfüggesztés - hátsó: Vízszintes gáztöltésű lengéscsillapító fokozatmentes húzófokozati csillapítással és állítható rugóelőfeszítéssel
Méretek (H x Sz x M): 2,240 x 895 x 1,400/1,465 (high position) mm
Tengelytáv: 1,520 mm
Hasmagasság: 150 mm
Ülésmagasság: 840 mm
Üzemanyagmennyiség: 21 literes
Menetkész tömeg: 250 kg
Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket,
hogy Önnek már ne kelljen!
Úgy néz ki, a Kawánál odafigyeltek a visszajelzésekre, így a tavalyi frissítés alkalmával szépen átrajzolták mindkét motort. Az új Versys-stílusban nincs semmi különös, egyszerűen ráműtötték az évek óta, mindenféle gyártónál mindenféle formában jól működő robotdarázs-fejidomot. Viszont a megszokott arcot aligha érzi bárki taszítónak; az elmúlt évtizedben valószínűleg több motor született ilyen stílusú orral, mint bármilyen másfélével. Nyilván ez is volt a cél: így már könnyebben fókuszál a kedves vevő a motor többi tulajdonságára, ahelyett, hogy leragadna a szörnyülködésnél, és menekülőre fogná.
Végy egy túraendurós felépítményt és csavarozz bele egy nyomatékos négyhengerest. Az eredmény egy gyors, erős és kényelmes gép, a Versys 1000.
A motorozás szórakoztató! De a motorozás fárasztó! A Versys nyergében viszont a szórakozáshoz nem társult fáradtság! Nekem nakedesnek ez új! Nagyon élveztem minden percét a tesztnek! Nem fáztam, nem fáradtam el, vigyorogtam végig.
Eredetileg a kakucsi versenypályára készültünk egy kis karistolásra, ehelyett most itt ülünk Szlovákiában és kávét szürcsölgetünk. A programváltozás oka, hogy elsőként jutottam hozzá egy 2016-os Kawasaki tesztmotorhoz. Mivel a Versys 1000 túramotor, rögtön felhívtam a srácokat: Kakucsring lefújva, irány Szlovákia. Talán kicsit gyorsan cselekedtem, mert mostanra kiderült, hogy ezzel a motorral simán meg lehetett volna szorongatni néhány helyi menőt a technikás aszfaltcsíkon. A bitang Z1000 crossoveresített változata legfeljebb külseje miatt nem illett volna oda. Hogy nézne ki egy feldobozolt zöld bálna sportmotorok, supermotók és versenyrobogók között?
Túlzás lenne féktelen szeretőnek nevezni, sokkal inkább egy csodálatos feleség, aki minden parancsodat lesi, hogy végtelenül jól érezd magad. Egyszerűen nem lehet nem szeretni.