Hyundai i30

Áttekintés

Autó mindenkinek

Ritkán érezzük egy új autóról első pillantásra, hogy ez az, ami kell, ez az, ami jó.
Az új generációs Hyundai i30 ilyen autó.

Európában terveztük, fejlesztettük és gyártjuk. Mindenkit lenyűgöz életkortól, életmódtól függetlenül. Felszereltsége magában foglalja a Hyundai biztonsági és kényelmi technológiáit, ami tovább növeli vonzerejét.

 Hyundai i30 - Formavilág

Egységes és időtálló design

Az új generációs i30 meghatározza a Hyundai soron következő modelljeinek formavilágát. Finom sziluett és erőteljes részletek kombinációja határozottságot és kifinomultságot kölcsönöz a modellnek.

Peter Scheyer, a Hyundai Motor Group vezető formatervezője és elnöke így mutatta be az új generációs i30-at:
„Látni és érezni lehet az új energiákat, amit az új generációs i30 is büszkén képvisel. Ezen a modellen látható a Hyundai egyik jellemző személyiségjegye, az általunk „vízesés formájúnak” nevezett, új kialakítású hűtőrács."

 

 Hyundai i30 - Beltér

Nyugalmat sugárzó kifinomultság

Az új generációs i30 belső terének ékköve a vízszintesen elrendezett műszerfal elegáns egyszerűsége. Ideálisan helyezkedik el a lebegőnek tetsző, könnyen kezelhető 8”-es érintőképernyő, amely naprakész szolgáltatásokat és egyszerű okostelefon csatlakozást (Apple CarPlay és Android Auto) nyújt.

A stílusa az, ami az új generációs i30 karakterét időtállóvá teszi.

 

Biztonság

Alapfelszereltség a biztonság

Gondtalanul telik az idő a vadonatúj i30-ban. Ez az elsőolyan Hyundai modell, amelyben alapfelszereltség a vezető éberségének csökkenésére figyelő rendszer(DAA), amely észleli, ha a sofőr a kelleténél kevésbéképes koncentrálni a biztonságos autóvezetésre. A biztonságra ügyel az önálló vészfékező rendszer (AEB) és a sebességtartó- és korlátozó automatika.

Hyundai i30 - Műszerek

A vezető éberségének csökkenésére figyelő rendszer (DAA)

A DAA a kormányszög, a kormányzási nyomaték, a jármű forgalmi sávon belüli helyzete és a menetidő ellenőrzése és elemzése révén képes felismerni, ha a vezető kezd fáradni, és ilyenkor hang- és fényjelzéssel figyelmeztet a potenciális veszélyre. A rendszer érzékenysége állítható.

 

 Hyundai i30 - Sebesség korlátozó automatika

Sebességkorlátozás információ (SLIF)

A SLIF az elülső kamerát, valamint a navigációs rendszertől kapott információkat együttesen felhasználva azonosítja a forgalmi jelzőtáblákat, és valós időben jeleníti meg az éppen aktuális sebességkorlátozásokat. Az információ a navigációs berendezés kijelzőjén és a Supervision műszeregységben egyaránt megjelenik.

 

 Hyundai i30 - Holttér figyelő

Holttér-felügyelet (BSD)

Hang- és fényjelzéssel figyelmeztet a holttérben tartózkodó, közeli járművekre.

 

 Hyundai i30 - Vészfékező rendszer

Elülső ütközésre figyelmeztető rendszer (FCWS) és önálló vészfékező rendszer (AEB)

Az FCWS az előre tekintő kamera segítségével észleli, ha frontális ütközés veszélye fenyeget, és figyelmezteti erre a sofőrt. Az AEB pedig automatikus vészfékezéssel igyekszik elkerülni az ütközést, vagy csökkenteni annak súlyosságát. Az FCWS opcióként elülső radarral is kiegészíthető, ami a gyalogosok észlelését is lehetővé teszi.

 

 Hyundai i30 - Adaptív tempomat

Adaptív intelligens sebességtartó automata (ASCC)

Automatikusan tartja az előre beállított távolságot az elöl haladó jármű mögött, állandóan lassítva vagy gyorsítva az előre meghatározott tempóra. A lassan haladó, meg-megtorpanó forgalomban az ASCC teljes megállás után is képes tartani az előre beállított követési távolságot. Amint úgy érzékeli, hogy ismét elindult a forgalom, a rendszer újraindítja az erőforrást.

 

 Hyundai i30 - Sávelhagyás figyelő

Sávelhagyást gátló rendszer (LKAS)

A rendszer megakadályozza a vezető figyelemvesztése következtében előforduló, nem szándékos sávváltásokat, ezzel fokozva a jármű aktív biztonságát. Az LKAS rendszer hang- és grafikus jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, majd szükség esetén korrekciós erőhatást gyakorol a kormányra.

Teljesítmény

A dinamikus vezetés élménye Rád vár!

Az új benzines turbómotorok élénk menetteljesítményekkel ruházzák fel a vadonatúj i30-at. A kínálat csúcsa az új 1,4 literes T-GDI erőforrás, amely mindössze 1500/percnél 140 lóerőt ad le.

Szintén rendelkezésre áll az új, 120 lóerős 1.0 T-GDI benzinmotor, valamint a három teljesítményszinten: 95, 110 vagy 136 lóerővel elérhető, 1,6 literes turbódízel erőforrás. A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (DCT), a pontos kormányművel és a dinamikusabb vezethetőséggel együtt mindez emlékezetes vezetési élményt kínál. 

 

Hyundai i30 - Benzinmotor

 

1.0 T-GDi - benzinmotor

Az 1,0 T-GDi egy kisméretű, turbó benzinmotor, 120 LE és 171,1 Nm és 1.500-4.000 ford/perc teljesítménnyel, 6-sebességes kézi váltóval kombinálva.

 

Hyundai i30 - Benzinmotor

 

1.4 T-GDi - benzinmotor

A dinamikus, robbanékony vezethetőséget kínáló, új fejlesztésű 1.4 T-GDi erőforrás legnagyobb teljesítménye 140 lóerő; 242 Nm maximális Forgató-nyomatéka már 1500/perc fordulatszámon jelentkezik. A motor hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval társítható.

  

Hyundai i30 - Benzinmotor

 

1.4 T-GDi - benzinmotor

A benzines szívómotor legnagyobb teljesítménye 100 lóerő; maximális Forgató-nyomatéka 134 Nm (3500/percnél.) A motorhoz hatfokozatú kézi sebességváltó csatlakozik.

  

Hyundai i30 - Dízelmotor

 

1.6 CRDi - dízelmotor

A lenyűgözően nyomatékos turbódízel erőforrás három teljesítményszinten rendelhető. A legerősebb kivitel 136 lóerős, a középső 110 lóerőt ad le, míg a takarékosságot szem előtt tartó vásárlók számára 95 lóerős kivitelben is elérhető. Mindhárom változat hatfokozatú kézi sebességváltóval rendelhető.

 

Kényelem

Prémium kényelem

Az utastér megnyugtató kifinomultsága még jobb térérzetet, fokozott eleganciát és minőségi hatást eredményez. Mindez nem illúzió: a vadonatúj i30 a kategória egyik legtágasabb képviselője.

Az érzést nagyméretű panoráma napfénytető erősíti, míg a nyomógombos, elektromos rögzítőfék alkalmazásával hasznos hely szabadul fel az első ülések között, amelyek akár fűthető, szellőztethető kivitelben is megrendelhetők.

 Hyundai i30 - Tolatóradar

Hátsó és első parkolástámogatás

Szűk helyen komoly kihívást jelenthet a parkolás, különösen rossz látási viszonyok mellett. Az első és hátsó lökhárítókban elhelyezett érzékelők a szemmel nem látható akadályokat is észlelik, és időben figyelmeztetik a vezetőt, így elkerülhető a koccanás.

 

Hyundai i30 - Garancia

Ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia

A vadonatúj i30-ra a Hyundai egyedülálló, ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciális konstrukciója vonatkozik.

 

Hyundai i30 - Kézifék

Elektromos rögzítőfék

Az elektromos rögzítőfék aktiváló kapcsolója jóval kevesebb helyet foglal, mint egy hagyományos kézifékkar. Ráadásul a fék behúzása és oldása is egyszerűbb, hiszen csak egy gombot kell megnyomni.

 

Hyundai i30 - Navigációs rendszer

Navigációs rendszer

A 8” lebegő érintőképernyőn nem csupán az útvonal-információk jeleníthetők meg. A navigációs rendszer LIVE szolgáltatásai élő forgalominformációval, traffipax riasztással, időjárás-jelentésekkel és turisztikai tájékoztatással is szolgálnak.

Tesztek

Piaci tesztek

Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket,
hogy Önnek már ne kelljen!

 

Vezess.hu - Mit tud az új Hyundai i30?

Rokonszenves, hogy nincs semmilyen trükközés az autó súlyával. Az eddigi 53 liter helyett a tank megmaradt 50 literesnek és nincs buktató a futóművel sem. Minden modell megkapja az igényesebb, hátul is független, többlengőkaros felfüggesztést, akárcsak eddig.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Autónavigátor - Ha számít a kényelem

Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult Hyundai i30 is, amely több szempontból is megszorongathatja a vetélytársakat.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Autópult - Kis frissítés, nagy eredmény

Kezdjük ott, hogy nem csak a lóerők és a Nm-ek tekintetében gyarapodott az 1,6 literes dízel, de a gyáriak közleménye szerint csendesebb és finomabb járású lett. Mindkét tulajdonságot meg tudjuk erősíteni, előbbit mérhetően is, utóbbit pedig fülünk alapján, de egyértelműen. A jobb zajszigetelés révén már nem zavaró a négyhengeres dízel járása, ami sem alacsonyabb, sem magasabb fordulaton nem számít tolakodónak, így végre a kategória kulturáltabb tagjai közé tartozik. Ugyanígy érezhető és mérhető, hogy alacsonyabb fordulatszámokon jóval élénkebb a frissített dízel, amelyben a turbó korábban tölt és 1900/perc helyett immár 1750/percnél jelentkezik a csúcsnyomaték. A különbség jelentős, arról nem is beszélve, hogy a duplakuplungos váltó nem emészt fel annyi nyomatékot, mint a korábbi hatfokozatú hagyományos automata.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Origo - Lejárt az ötéves garancia, bizonyíthat ez excégautó

Közel 200 ezer kilométert futott ez a Hyundai i30, de a nagy részét simán letagadhatná. A koreai-cseh kombi jó állapotát az is magyarázza, hogy csak nemrég járt le az ötéves garanciája, ennek ugyanis az volt a feltétele, hogy végig márkaszervizbe hordják, igaz, flottaüzemeltetők ezen amúgy sem szoktak spórolni. De vajon nem időzített bomba a korosodó common-rail dízelmotor?

Tovább a teljes cikkre -->

 

Ivanics Videó teszt

Kapcsolat

Érdeklődik a jármű iránt? Kipróbálná?

Kérjen ingyenes visszahívást,
vagy hívjon minket a +36 1 7766 500-as telefonszámon!


Szalonunkban megtekinthető autók