Nehéz elmagyarázni, és lehetetlen kategorizálni, ugyanis a Versys egyszerűen keretbe foglalhatatlan. A hosszú rugóúttal rendelkező felfüggesztés, a 17"-es kerekek, a vékony, egyenes üléspozíció és az alacsony és közepes távolságra fókuszált Parallel-Twin motorral az áttervezett Versys 650 tökéletes partner mind a városi, mind a hegyi motorozáshoz.
Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű, soros kéthengeres
Lökettérfogat: 649 cm3
Furat x Löket: 83.0 x 60.0 mm
Kompresszióarány: 10.8:1
Szelepvezérlés: DOHC, 8 szelepes
Üzemanyagellátás: Karburátor
Üzemanyagbefecskendezés: ø38 mm x 2 (Keihin)
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszerkenés, félszáraz karter
Váz típus: Diamond váz nagy szakítószilárdságú acélból
Villaszög / Utánfutás: 25˚/108 mm
Rugóút - első: 150 mm
Rugóút - hátsó: 145 mm
Gumi - első: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi - hátsó: 160/60ZR17M/C (69W)
Kormányzási szög bal / jobb: 35˚/ 35˚
Maximális teljesítmény: 69 LE {51 kW} / 8.500-es fordulaton
Korlátozott teljesítményű verzió: 35 kW
Maximális nyomaték: 64.0 N.m / 7.000-es fordulaton
Áttétel: 6 sebességes
Differenciálmű: O-gyűrűs lánc
Elsődleges áttétel arány: 2.095 (88/42)
Áttételi arányok: 1.2.438 (39/16)
Áttételi arányok: 2.1.714 (36/21)
Áttételi arányok: 3.1.333 (32/24)
Áttételi arányok: 4.1.111 (30/27)
Áttételi arányok: 5.0.966 (28/29)
Áttételi arányok: 6.0.852 (23/27)
Végáttételi arány: 3.067 (46/15)
Kuplung: Többtárcsás, nedves, kézi tengelykapcsoló
Fék - első: Dupla úszóágyazású 300 mm hullámos tárcsa kétdugattyús féknyereggel
Fék - hátsó: Szimpla 250 mm hullámos tárcsa egydugattyús féknyereggel
Felfüggesztés - első: 41 mm-es fordított teleszkópvilla fokozatmentesen állítható (jobb oldalon) csillapítással és állítható előterheléssel
Felfüggesztés - hátsó: Eltolt, fekvő szimpla lengéscsillapító húzófokozati csillapítással és előfeszítéssel
Méretek (H x Sz x M): 2,165 x 840 x 1,400/1,450 (high position) mm
Tengelytáv: 1,415 mm
Hasmagasság: 170 mm
Ülésmagasság: 840 mm
Üzemanyagmennyiség: 21 literes
Menetkész tömeg: 214 / 216 (ABS) kg
Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket,
hogy Önnek már ne kelljen!
A váz és a blokk nem változott, de az idomokkal együtt lapátra tették a régi futóművet és féket is – az új Showa gátló egyik szárán a csillapítás, a másikon a rugózás állítható. A fék- és a kuplungkar is személyre szabható – ezt érdemes meglépni, egyből jó helyre kerülnek a fogáspontok, ha nem csak a köröm hegyével érem el. Végre a szélvédő is állítható, legalábbis magasságában, és ahhoz is le kell szállni a motorról, hogy a két csavart meg tudjuk lazítani. Jobban értékelném, ha mondjuk menet közben is lehetne hangolni, én például lényegesen többször nyúlnék hozzá, mint a futómű beállításaihoz.
Logikusan a masina külsejével kell kezdenünk az ismerkedést. A gépet nem csak úgy tessék-lássék frissítették fel, hanem úgy ahogy van újrarajzolták az egészet. A korábbi gömbölyded megjelenéssel teljes mértékben szakítottak, minden élekkel gazdagon határolt, szögletes formavilágú lett. Ez leghatározottabban a fejidomon érhető tetten: az ikerlámpás maszk egészen rovarszerű, borzasztóan karakteres megjelenésű lett. Minden apró részlete annyira gondosan megálmodott, hogy az ember képes hosszú perceken át gyönyörködni benne. Amennyiben nagyon sietünk. Mert tüzetesen elmélyedve minden egyes milliméterében sokkal hosszabb ideig is elálmélkodhatunk rajta, hogy milyen jól sikerült a forma.
Amióta létezik, a világ egyik legjobb motorjának tartom a kis Kawasaki Versyst. Az elmúlt évek során többször kipróbáltam, de az első két generáció vállalhatatlan külseje sikeresen tartott vissza attól, hogy alaposabban megbarátkozzak vele. 2015-re a Kawasaki végre meglépte, amit már rég meg kellett volna: megszépítette a Versyst! Az új dizájn, a ma divatos rovarszerű fejidom 2007-ben ütött volna igazán nagyot, de nekem már az is elég, ha nem úgy néz ki, mintha egy párhuzamos univerzumban tervezték volna.
A felturbózott Versys már a legelső pillantásra is alaposan eltér elődjétől. A furcsa, egymás fölött elhelyezett fényszórókkal ellátott régi idomot hegyes orr váltja fel két ferde vágású szemmel, ezáltal végre optikailag is megtestesíti a Versys sportos, valahol egy enduró, egy túragép és egy naked bike között elhelyezkedő koncepcióját. A megújulásból az erőforrás is kivette a részét. Az új – immár a könyöktől a végdobig egy részből álló – rozsdamentes acélkipufogó, valamint a módosított mapping állítólag plusz 5 lóerőt jelent, így az ezáltal 69 lóerősre fejlődött kéthengeres közelebb került a 72 lóerős ER-6-hoz. Mindezt anélkül, hogy a Versys elveszítette volna 3000 és 6000/min közti előnyét az ER-6 motorjával szemben. Nagyobb nyomaték, vagányabb megjelenés. Mire várunk még?