A Z650 visszatér a középkategóriás NAKED motorok táborába. A könnyed és fürge gép magáravonja a tekinteteket. Az új Z650 magán viseli lenyűgöző Kawasaki Sugomi dizájn stíluselemeit. A 650 ccm sorkettes blokk erejével és nyomatékával kápráztatja el vezetőjét. Kawasaki Z650, Finomított nyers erő.
A Z650 könnyed kezelhetősége, kiváló visszajelzésű váza, erős gyorsulása, könnyen szabályozható teljesítménye és vezetőbarát manőverezhetősége valamint a sportos teljesítmény és a mindennapos használhatóság keveréke biztosan kielégíti a kezdő és gyakorlott vezetőket egyaránt.
A műszerfal burkolattal ékesített fejidomtól a kompakt hátsó burkolatig, a kialakítás, a funkcionális szépséget sugározza. A Sugomi dizájn elemekkel kiegészült (alacsony első rész, magas hátsó elemek), azonnal felismerhető körvonal, a sűrű, keskeny, szorosan illeszkedő elemekkel kis súlyt és gyors kezelhetőséget sugall, amely visszatükrözi a jármű sportos teljesítményét.
A Z650 Z alakban elhelyezett, éles fényű LED-ekből álló hátsó lámpája gondoskodik róla, hogy semmi mással ne lehessen összetéveszteni ezt a sportos és erős "Z" azonossággal bíró Supernaked Kawasaki modellt. A kompakt, felfelé ívelő hátsó rész még hangsúlyosabbá teszi a Z650 dinamikus, sportos külsejét.
Az egymás fölé helyezett műszerekkel ellátott műszerfal jellemzője az analóg stílusú fordulatszámmérő, a középen elhelyezett kapcsolási fordulatszám jelzővel, melyet a többfunkciós LCD kijelző fölé építettek be.
A Z650 kis tömege és alacsony ülésmagassága is hozzájárul a könnyű manőverezhetőségéhez, akár a jármű tolása közben, vagy akkor, amikor a szűk parkolókban próbáljuk rajta ülve, lábbal hajtani. A jól kezelhető gázreakciójú és erős alacsony fordulatszámú nyomatékkal rendelkező motor szintén nagymértékben segíti a kisebb sebességű manőverezést.
A ø41 mm-es első villa felelős az első felfüggesztés feladatainak ellátásáért.
A vízszintesen beépített, áttételes hátsó lengéscsillapító karakterisztikája progresszív. Az áttétel nélküli futóművekhez képest ez a kialakítás jobban egyensúlyt teremt a sportos motorozás és a kényelem között.
A széles kormány és a kényelmes, sportos üléshelyzet miatt, a vezető könnyedén kihasználhatja a sportos Z650 lehetőségeit az utcákon. A kialakítás lehetővé teszi a vezető számára, hogy magabiztosan és ideális testhelyzetben írányíthassa járművét. A kényelmes, semleges üéshelyzet sokféle vezető számára megfelel.
Az alacsony, 790 mm-es ülésmagasság és a keskeny vázkialakítás kombinációja miatt könnyen elérhető a talaj, így a vezetők széles köre használhatja a Z650 modellt élvezettel és magabiztosan. A fék és kuplungkarok 5 lépcsőben állíthatók, hogy kényelmesek lehessenek sok, különböző kézméretű vezető számára.
A folyadékhűtéses, DOHC, 8-szelepes, soros, kéthengeres, benzinbefecskendezős, jó gázreakciójú motor egyenletes teljesítményt nyújt, különösen az alsó és a közepes fordulatszámtartományokban. Az alacsonyabb fordulatszámokra koncentrált teljesítmény sportos vezethetőséget ígér, de ez a vezetőbarát karakterisztika jól kezelhetővé is teszi a járművet, ami magabiztosságot is jelent a kezdő motorosok számára.
A rásegítős csúszókuplungot a versenypályán szerzett tapasztalatok alapján fejlesztették. A kuplungban két féle vezérlőpálya található (egy rásegítő és egy csúsztató), ami két új jellemzőt jelent, amelyekkel a hagyományos kuplungok nem rendelkeznek.