Kawasaki Ninja H2R

Áttekintés

Built Beyond Belief

A Ninja H2R igazi motorkerékpáros mérföldkőnek számít, amely a maximumra van hangolva, s a jelenlegi technológiai lehetőséget tekintve a csúcs a motoriparban. Amikor a Kawasakinak először fogant meg a Ninja H2R gondolata a fejében, az alapkoncepció az volt, hogy egy olyan gépet alkossanak, amely olyan gyorsulást teszi lehetővé, amilyet legtöbb motoros még korábban sosem tapasztalt.

Ennek eléréséhez a kulcsot a supercharger (feltöltős) motor jelentette, amelyet teljesen házon belül fejlesztett ki a Kawasaki Heavy Industries (KHI) csoport: Gázturbinák és Gépek, Űrrepülés és Vállalati Technológiák Divíziója.

"Built Beyond Belief", azaz azért készült, hogy minden képzeletet felülmúljon.

 

Jármű

A Ninja H2R csak és kizárólag versenypályán használható, a közúti, vagy autópályás motorozás nem engedélyezett

 

Alkatrészek

Az alkatrészek kifejezetten a H2R-hez alkalmazhatók, ami pedig csak versenypályán használható, így aki vásárolni szeretne hozzá, annak erre alkalmas regisztrációval és igazolással kell rendelkeznie.

 

Kipufogó hangzás

A kipufogó zajszintje az Auto Cycle Union (ACU) szerint meghatározott 120db/A. A motor tulajdonosának felelőssége, hogy erősítse meg a kipufogórendszer tompítását, vagy egyéb módon csökkentse a zajszintet, ugyanis ez a folyamat egyúttal a teljesítmény csökkenéséhez is vezet.

 

Használat, karbantartás és garancia

Gumikészlet

A H2R-en a gumiabroncsokat más márka és modell gumikészleteire NE cserélje le, mint a felajánlott alapfelszereltség!

Első: Bridgestone - Racing Battlax V01F Soft

Hátsó: Bridgestone - Racing Battlax V01R Medium

Kawasaki nem javasolja a Bridgestone - Racing Battlax V02F & V02R gumik H2R használat.

 

Gumimelegítés:

A tapadásvesztés megelőzése érdekében a gumiabroncsokat a motorozást megelőzően mindig gumimelegítőkkel fel kell hevíteni az optimális hőfokig. A hideg gumik nem szolgáltatnak a motorhoz szükséges kellő tapadást, így a motor feletti kontroll csökkenhet, amelyirányítási problémákat, vagy rosszabb esetben baleset, sérülés, vagy akár halált is okozhat.

 

Jármű tárolása:

A H2R tárolásánál fontos, hogy az erre alkalmas első és hátsó motortartókon helyezzük el, ezzel is megakadályozva az egyenetlen nyomásnak köszönhető gumiabroncs deformációt, ami szintén csökkentheti a teljesítményt.

 

Járműkarbantartás:

A motor rendszeres karbantartást igényel, amit azt jelenti, hogy átvizsgálásra van szükség minden 15 órányi 8.000 fordulat/perc feletti értékkel való használat után. Ezek a megtett órák nyomon követhetők az ECU kijelzőn, a többfunkciós műszerfalon. (További információkért lásd a használati kézikönyvet!)

 

Jármű garancia:

A H2R-t úgy adják el, „ahogy van”. Azaz nincs garancia, vagy jótállás, sem írásos, sem szóbeli. A vevő azzal, hogy átvette a motort, elfogadja és felelősséget vállal az összes hozzá kapcsolható karbantartási és javítási költségre.

Műszaki adatok

Motor

Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű, soros négyhengeres
Lökettérfogat: 998 cm3
Furat x Löket: 76.0 x 55.0 mm
Kompresszióarány: 8.3:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16 szelepes
Üzemanyagellátás/Karburátor: Üzemanyagbefecskendezés: ø50 mm x 4 dupla pillangószeleppel
Gyújtás: Digitális
Indítás: Elektromos
Kenés: Kawasaki Supercharger

 

Alváz

Váz típus: Rácsos, nagy szilárdságú acél, lengőkaros
Villaszög / Utánfutás: 25.1o / 108 mm
Rugóút, első: 120 mm
Rugóút, hátsó: 135 mm
Gumi, első: 120/600 R17
Gumi, hátsó: 190/650 R17
Kormányzási szög, bal / jobb: 27o / 27o

 

Teljesítmény

Maximális teljesítmény: 310 LE {228 kW} / 14.000-es fordulaton
Maximális teljesítmény Ram Air-rel: 326 LE {240 kW} / 14.000-es fordulaton
Maximális nyomaték: 165 N.m {16.8 kgf.m} / 12.500-as fordulaton

 

Váltó

Áttétel: 6 sebességes
Differenciálmű: Lánc
Elsődleges áttétel arány: 1.551 (76/49)
Áttételi arányok: 1. - 3.188 (51/16)
Áttételi arányok: 2. - 2.526 (48/19)
Áttételi arányok: 3. - 2.045 (45/22)
Áttételi arányok: 4. - 1.727 (38/22)
Áttételi arányok: 5. - 1.524 (32/21)
Áttételi arányok: 6. - 1.348 (31/23)
Végáttételi arány: 2.333 (42/18)
Kuplung: Nedves többtárcsás, kézi

 

Fékek

Fék, első: Dupla úszóágyazású ø330 mm-es tárcsák, dupla, radiálisan szerelt, szembenálló 4 aluminiumdugattyús féknyereg
Fék, hátsó: Egytárcsás, ø250 mm-es tárcsa, szembenálló ikerféknyereg

 

Felfüggesztés

Felfüggesztés, első: ø43 mm-es, fordított teleszkópvilla, rugó-előfeszítéssel, top-out rugókkal
Felfüggesztés, hátsó: Új Uni-Trak gáztöltésű lengéscsillapítóval, "top-out" rugóval. Fokozatmentes, 2 utas (nagy/kis sebesség) nyomófokozati csillapítás, fokozatmentes húzófokozati csillapítás, teljes mértékben állítható rugó előfeszítés

 

Méretek

Méretek (H x Sz x M): 2,070 x 770 x 1,160 mm
Tengelytáv: 1,450 mm
Hasmagasság: 130 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Üzemanyagmennyiség: 17 literes
Menetkész tömeg: 216 kg

Tesztek

Piaci tesztek

Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket,
hogy Önnek már ne kelljen!

 

Motorrevü - H2 / H2R menetpróba

A teljesítményadatok közel sem adják vissza azt az érzést, amit egy motorozás jelent a Kawasaki két kompresszoros szörnyetege, a H2 és a H2R nyergében.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Tesztmotor.hu - Földönkívüli: 300 lóerős a Kawasaki H2R

A 9 teaser videó után íme 10+1 kép a Ninja H2R-ről, amelyet mindenképp látnod kell... A szemünk a látványt, míg az agyunk a teljesítményadatokat akarja nehezen elhinni... A mezei (utcai?) H2 200 lóerős lesz

Tovább a teljes cikkre -->

 

OnRoad.hu - Van-e autó, ami megveri a Ninja H2R-t?

A Kawasaki Ninja H2R minden idők legerősebb és legjobban gyorsuló motorja. Most összemérték gyorsulását a legdurvább szupersport-kocsikkal is.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Hegylakók - Szerencse fiai

Az őszi seregszemlék után azt hihettük, hogy elfogytak a kivételes jelzők, a túlzó megfogalmazások, melyekkel a 326 lóerős zöld szörnyet illették. Nos, a lenti tesztet látva mégis csak akadtak új kifejezések, hiszen a rövid pályateszt ismét lenyűgözte a pilótákat.

Tovább a teljes cikkre -->

Kapcsolat

Érdeklődik a jármű iránt? Kipróbálná?

Kérjen ingyenes visszahívást,
vagy hívjon minket a +36 1 7766 500-as telefonszámon!