Új Mustangok, egyazon szellemiséggel
A Ford ma bemutatta az európai piacon az új Mustang California Special modellt, amely a híres 1968-as speciális kiadás előtt tiszteleg, egyedülálló dizájn-megoldásokkal keltve életre Amerika nyugati partvidékének varázslatos stílusát.
A nyolcféle karosszériaszínben – köztük az Iconic Silver és Vapour Blue árnyalatokban – megrendelhető California Special látványos oldalsó csíkozása a Medium Light Rave Blue, illetve a High és Low Gloss Black színek kombinációjával készül. Mindezt egyedi GT/CS felirat egészíti ki, amely halványabb megvilágításnál szinte észrevehetetlen, de a napfényben látványosan megjelenik. A fényszórókat fekete keret öleli körül, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák csiszolt felületét pedig Rave Blue tónusú minta díszíti, és mindezt GT/CS embléma egészíti ki a hűtőrácson, illetve GT embléma a csomagtérajtón – mindkettő ugyanolyan árnyalatra fényezve.
A California Special tematikája az utastérben is visszaköszön: a Navy Pier színű kárpitokon, az Ebony Black bőrüléseken, valamint a műszerfal, az ajtóburkolatok, a kormánykerék és a középkonzol exkluzív, kétszínű Raptor Blue és Metal Grey árnyalatú varrásain. A Mustang California Special mától előrendelhető a Mustang GT kabrió változathoz, hatfokozatú manuális vagy tízfokozatú automata sebességváltóval, amelyek az 5,0 literes V8-as motorblokkhoz csatlakoznak.
Ugyancsak a Mustang GT kupé és kabrió 5,0 literes V8-as (manuális és automata váltós) kivitelhez rendelhető az új Nite Pony Package kivitel, amelynek látványvilágát sötét kontúrok varázsolják még hangsúlyosabbá. A csomag Ebony Black színre fényezett könnyűfém keréktárcsákat, fekete tetőt, külső tükörburkolatokat és fényszórókereteket tartalmaz, valamint elöl és hátul fekete póni-logókat – szemernyi kétséget sem hagyva afelől, hogy ez nem egy átlagos autó.
Rajtra készen aszfalton és földúton
Az európai vásárlók április 30-tól már megrendelhetik a Mustang Mach-E Rally modellt, amellyel már akár a földutakon is átélhetik a Mustangból áradó szabadságérzetet és örömöt.
A Mustang Mach-E Rally arra született, hogy rabul ejtse az emberek tekintetét – akár aszfalton, akár egy földúton száguld. Erre szolgálnak az autó látványos és praktikus megoldásai, például a kettős versenycsíkozás, az egyedi orrkialakítás, a drámai hatású hátsó légterelő és a 19 colos, csillogó fehérre fényezett könnyűfém keréktárcsák, amelyek már ismerősek lehetnek a Ford rallyautók hosszú sikertörténetéből.
A kétmotoros, összkerékhajtású elektromos hajtáslánc 950 Nm forgatónyomatékot és 486 LE teljesítményt kínál, a speciális hangolású futómű pedig 20 milliméterrel magasabb a Mustang Mach‑E GT felfüggesztésénél, ami nagyobb szabad magasságot biztosít a földutakon.
A Ford azt is megerősítette ma, hogy Európába is megérkezik minden idők legvagányabb és legfejlettebb Mustangja, a Mustang GTD.
A közúton is vezethető, ultranagy teljesítményű autóban olyan élvonalbeli technológiák működnek, mint az aktív aerodinamika és a félaktív felfüggesztés. A Mustang GTD szigorúan limitált példányszámban lesz megvásárolható.
A június 15-16-án megrendezett Le Mans 24 órás futam látogatói nemcsak a Mustang GT3 erőpróbáját élvezhetik a versenypályán, hanem a Mustang GTD-t is élőben megcsodálhatják majd. Az európai rajongók várhatóan idén nyáron regisztrálhatnak a Mustang GTD megvásárlására; erről a vállalat hamarosan további részleteket oszt majd meg.
A legenda 60 éve
1964 óta hét modellgeneráció készült a Mustangból, és több mint 10 millió talált belőle gazdára. Az ikonikus sportkocsi több ezerszer tűnt már fel filmekben, TV-műsorokban, zenei klipekben és videojátékokban, és ez a legtöbb lájkot begyűjtő autó a Facebookon.
A Mustang emellett rengeteg emlékezetes motorsport-rekordot is felállított: már forgalmazásának első évében megszerezte első győzelmét a Tour de France Automobile futamon, és azóta is számos diadalt aratott a versenypályákon, a gyorsulási versenyeken és a rallybajnokságokon.
A Mustang versenyszelleme ma is töretlen: gondoljunk csak a Mustang Dark Horse Spec R változatra, a GT4-re és a Mustang GT3-ra, amelyekkel a Ford idén újra pályára lép a Le Mans 24 órás futamon.
1 A Mustang 5.0 V8 modellváltozat CO2-kibocsátása 274-282 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 12,0-12,4 l/100 km (WLTP). A CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás adatai az egyes piacokon forgalmazott modellváltozatok esetében eltérők lehetnek.
A hivatalos üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság WLTP mérés szerinti adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 EU direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.
2 Az S&P Global Mobility elmúlt 10 évet felölelő globális újautó-regisztrációs adatai alapján, amelyeket kormányzati és egyéb forrásokból állítottak össze, és több mint 80 országban rögzítik a forgalomba helyezett új gépjárművek 95 százalékát. Az S&P Global Mobility definíciója szerint sportkocsinak számítanak a kétajtós kupé és kabrió modellek.
3 A Ford Mustang Mach-E RWD Extended Range változatának elektromos hatótávolsága eléri a 600 kilométert. A becsült hatótávolság kiszámítása a WLTP vezetési ciklus szabványai szerint történt. Az adatok az összehasonlíthatóságot szolgálják, és kizárólag olyan járművekkel vethetők össze, amelyeket ugyanilyen műszaki eljárásokkal teszteltek. A tényleges hatótávolságot olyan tényezők is befolyásolhatják, mint a külső hőmérséklet, a vezetési stílus, az út jellege, a jármű állapota, a lítiumion akkumulátor kora és állapota.
4 Teljesen feltöltött akkumulátorral a Mustang Mach-E Rally elektromos hatótávolsága eléri az 510 kilométert. A becsült hatótávolság kiszámítása a WLTP vezetési ciklus szabványai szerint történt. Az adatok az összehasonlíthatóságot szolgálják, és kizárólag olyan járművekkel vethetők össze, amelyeket ugyanilyen műszaki eljárásokkal teszteltek. A tényleges hatótávolságot olyan tényezők is befolyásolhatják, mint a külső hőmérséklet, a vezetési stílus, az út jellege, a jármű állapota, a lítiumion akkumulátor kora és állapota
5 A hatótávolság, az üzemanyag-fogyasztási és a CO₂-kibocsátási hivatalos, homologizált adatait a forgalmazás kezdetéhez közelebbi időpontban teszi közzé a Ford. A WLTP vezetési ciklus szerinti számítások alapján.
6 Az elektromotorok és az akkumulátor csúcsteljesítménye alapján számított érték. Az egyénei értékek ettől eltérhetnek.
7 A teljesítmény és a forgatónyomaték egymástól független értékek, és csúcsértékük nem egyidőben jelentkezik.