Miért várna hónapokat új autójára?
Válasszon akár azonnal elvihető, egyedi felszereltségű Volvo V90 modelljeink közül és találja meg álmai autóját, most kiemelt árelőnnyel!
*Az árakkal, garanciákkal, kiegészítő csomagokkal felmerülő kérdések esetén, kérjük keresse értékesítő kollégáinkat, akik minden kérdésre igyekeznek választ adni.
Ha eddig csak kacérkodott a gondolattal, hogy Volvot vásároljon céges autónak, ezt most minden eddiginél könnyebben megteheti.
Ugyanis minden cégnévre vásárolt Volvo V90 modellhez akár 15% kedvezménnyel juthat hozzá, függetlenül attól, hogy van-e már autó a vállalkozása tulajdonában, vagy hogy vásárolt-e már Volvot ezelőtt.
A részletekért kattintson ide!
Nemrégiben szerződést kötött a Volvo Autó Hungária, a Magyar Orvosi Kamara és a Gyószerész Kamara, ami értelmében komoly kedvezménnyel vásárolhatnak Volvo gépkocsikat az orvosok és a gyógyszerészek.
A részletekért kattintson ide!
Együttműködésről kötött megállapodást a Volvo Autó Hungária és az Ügyvédi Kamara, ami értelmében komoly kedvezménnyel vásárolhatnak Volvo a gépkocsikat a Magyarországon praktizáló ügyvédek, kamarai tagok.
A részletekért kattintson ide!
A Volvo kombi fogalomnak számít az automobil történetében. A vadonatúj V90 pedig minden eddiginél szépségesebben értelmezi újra ezt az ikont.
A Volvo V90 T8 Twin Engine hajtáslánca kompromisszumok nélkül kínál felülmúlhatatlan teljesítményt. A háromféle, különböző üzemmód minden lehetséges vezetési helyzetet lefed.
Hibrid üzemben finoman, takarékosan közlekedhet a mindennapokban. Tisztán elektromos üzemben gyakorlatilag némán, nulla emisszióval járhat. A nagyteljesítményű Power üzemmód a benzin- és a villanymotort kombinálva gondoskodik a lehető legintenzívebb menetdinamikáról.
Talpalatnyi Svédország: a panoráma napfénytető különösen világossá és tágassá teszi a belteret. Akár nyitva, akár csukva van, kapcsolatot teremt ön és a természet között - ki sem kell szállnia.
Az autó szerkezetébe integrált, külső levegőellátással rendelkező mélynyomóval, valamint a műszerfalon elhelyezett magassugárzóval felszerelt Bowers & Wilkins audiorendszer a legmodernebb technológiákat vonultatja fel.
Utazzon saját kedve szerint: a négyzónás klímaberendezés révén a V90 négy utasa egyedileg állíthatja be a hőmérsékletet.
Mindenben az Ön életéhez igazodik
A V90-et azoknak terveztük, akiknek sokféleképpen használható autóra van szükségük, de az eleganciából és a ki nomultságból sem akarnak engedni. A karosszéria sportos vonalvezetése és a levegős utastér a luxuslimuzinok stílusát idézi, míg a rugalmasan bővíthető, teljesen sík csomagtér a mindennapok praktikumát képviseli.
A V90 az innovatív technológiák egész sorát alkalmazza, amelyek mind arra hivatottak, hogy egyszerűbbé tegyék az Ön életét. Ennél- fogva használatuk is egyszerű. A középkonzol nagy méretű érintő- képernyője lehetővé tette, hogy minimálisra korlátozzuk a hagyomá- nyos gombok számát, a képernyő álló helyzete pedig különösen a térkép megjelenítése szempontjából praktikus. Az útelhagyást meg- akadályozó rendszer – amely világelső újítás – vészhelyzetben segít visszakormányozni az autót az útra, és ha ez nem elég, fékezésbe is kezd. Ez az embercentrikus megközelítésmódunk azt jelenti, hogy a technológia mindig Önt szolgálja.
A merész külső korszerű futóművet takar, amely a precíz kezelhe- tőség és a luxusszínvonalú kényelem tökéletes ötvözetét nyújtja. A kettős keresztlengőkaros első felfüggesztés és a keresztben elhe- lyezett kompozit laprugót tartalmazó, szintén többlengőkaros hátsó futómű még precízebbé teszi a kormányzást. A hátsó légrugóval sze- relt aktív futóművel (opció) mindig az útviszonyokhoz – vagy éppen saját vezetési stílusához – igazíthatja a futómű hangolását. Az aktív futómű másik előnye, hogy teljes terhelésnél sem ül le az autó.
A V90 igazi Volvo kombi, amely nap mint nap könnyebbé és kényelmesebbé teszi tulajdonosa életét.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Az autó irányításáért és a megfelelő követési távolság és sebesség fenntartásáért mindenkor, még a Pilot Assist használata esetén is a sofőr felel. Pilot Assist és a hozzá hasonló félautomata vezetési asszisztensek csak korlátozott mértékben képesek gyorsítani, fékezni, illetve kormányozni az autót.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Ez az opció magában foglalja az első ködlámpákat is, amelyek köd vagy erősen csapadékos időjárás esetén javítják a látási viszonyokat. Kis sebességű manőverezés vagy sötétben való tolatás esetén 15 fokkal felfelé fordulnak kormányzáskor, megvilágítva az autó közvetlen környezetét. A Volvo különleges formatervét is jól kiegészítik. Az összes modellváltozatnál beletartoznak a Full LED fényszórók csomagjába – kivéve a T8 Twin Engine AWD-on modellt.
Megjegyzés: Figyelem! A fentiek csupán a vezetőt támogató rendszerek. A biztonságos közlekedés mindenkor a vezető személyes felelőssége.
A kényelmes parkolórendszerrel (Park Pilot Assist) élvezet a parkolás. Megméri a parkolóhelyet, és a kormányzást átvéve beparkol az autóval. A rendszer kezeli a járda mellé, illetve a járdára merőlegesen történő parkolást, és a szűk parkolóhelyről való kiállásban is segít.
Innovatív hajtásláncainkkal – mint például a hibrid hajtásláncok – páratlan vezetési élményt kínálunk Önnek. Az elektromos, illetve hálózatról tölthető hibrid technológiák fejlesztésében több mint négy évtizedes tapasztalattal rendelkezünk, amely a jelenleg is folyó kutatásokkal tovább bővítve vezető pozíciót biztosít a Volvo Cars számára. Legújabb hajtásláncunk – a hálózatról tölthető hibrid tech- nológiára épülő T8 Twin Engine AWD – még izgalmasabbá teszi a vezetést, miközben csökkenti az autó szén-dioxid kibocsátását.
A négyhengeres benzinmotor és az elektromotor együttesen 407 lóerős teljesítményre képes, miközben az üzemanyag fogyasztás a jóval szerényebb képességű motorokéhoz közelít. A 320 lóerős benzinmotor az első, az elektromotor pedig a hátsó kerekeket hajtja, így a hajtáslánc szükség esetén bármikor összkerékhajtásra válthat, a gyorsulás pedig egészen elképesztő lehet.
Az autó zéró helyi emissziójú, tisztán elektromos üzemmódban is akár 45 km-t képes megtenni egy töltéssel, ami a munkába járók többségének elegendő is.
A hajtáslánc működését a kiválasztott üzemmód határozza meg. A Hibrid üzemmód úgy kombinálja a belsőégésű és az elektromotor használatát, hogy a fogyasztás optimális legyen, míg Tiszta üzemmódban kizárólag az elektromotor hajtja az autót – zéró emisszióval.
A Power üzemmódban a benzinmotor és az elektromotor is maximális teljesítményt nyújt, és közben állandó összkerékhajtásra vált a rendszer. Az egyedi üzemmód választásakor személyes ízlése és vezetési stílusa alapján állíthatja be a hibrid hajtáslánc működését.
Bármilyen komplex is a hibrid technológia, vezérlése egyszerű és intuitív. Az üzemmódok között a középkonzol elegáns könnyűfém görgőkapcsolójával válthat. Ha pedig a hátul légrugókkal szerelt aktív futóművet választotta, autója önműködően a vezetési módhoz legjobban illő futóműbeállítást alkalmazza, így Ön akadálytalanul élvezheti a vezetést.
Az akkumulátor töltése gyors és egyszerű. A regeneratív féke-zés révén lassításkor a felesleges mozgási energia egy része visszatöltődik az akkumulátorba, de a benzinmotor is tudja tölteni az akkumulátort, akár menet közben is. Ha garázsában vagy a parkolóházban van konnektor, a hálózatról is töltheti autóját – a teljes feltöltéshez kevesebb, mint három óra is elég. A Volvo On Call alkalmazással pedig távolról is ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségi szintjét, illetve előre beprogramozhatja a töltés kezdetét és végét.
A T8 Twin Engine AWD hajtáslánc nagy teljesítményre képes, nagy fogyasztás nélkül. Igazi nyerő kombináció.
Az első kerekeket a manuális kidolgozású Orrefors® kristály sebességváltó gombbal ellátott, nyolcfokozatú Geartronic™ automata sebességváltóhoz készült benzinmotor, a hátsókat pedig az elektromotor hajtja, biztosítva az azonnali gyorsulást, és igény esetén az összkerékhajtást.
A tisztán elektromos mód 40 km hatótávolságig a nulla károsanyag-kibocsátású, ingázáshoz ideális, elektromos meghajtást helyezi előtérbe. Hibrid (Hybrid) üzemmódban az optimális kényelem, teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás érdekében az elektromotor és a benzinmotor is működik, míg a teljesítményre optimalizált (Power) üzemmódban a maximális teljesítmény elérése a cél. Az AWD üzemmód aktiválja az állandó összkerékhajtást, ami síkos úton fokozza a tapadást. Ha pedig különösen rossz utakon, 40 km/h-nál lassabban autózik, bekapcsolhatja a Terep üzemmódot, amely nehéz körülmények között megkönnyíti a vezetést.
A karosszéria középvonalában elhelyezett kompakt akkumulátor sem az utastérből, sem a csomagtérből nem vesz el helyet, és az autó kiegyensúlyozott viselkedéséhez is hozzájárul.
Az alacsony belső súrlódású motortechnológia, az innovatív motorvezérlő rendszer, a közös nyomócsöves közvetlen üzemanyag-befecskendezés, a kompresszor és a turbótechnológia együtt minden sebességfokozatnál megfelelő motorteljesítményt nyújtanak. A kompresszor nagyobb forgatónyomatékot biztosít alacsony fordulatszámon a jobb reagáláshoz, míg a turbótechnológia főleg nagyobb fordulatszámnál fokozza a teljesítményt.
A motor kis tömege is hozzájárul a kitűnő kezelhetőséghez, a Stop/Start technológia és az Eco funkció pedig úgy koordinálja a motor és a klíma működését, hogy még alacsonyabb legyen a fogyasztás és a szén-dioxid kibocsátás.
A vezetési módok mellett a hajtáslánc jellemzői is könnyen az egyéni preferenciákhoz igazíthatók – kényelmi (Comfort), gazdaságos (Eco), dinamikus (Dynamic) és egyéni (Individual) mód.
Az alacsony belső súrlódás, az innovatív motorvezérlés, a közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendezés és a korszerű turbó-technológia révén ez a motor a teljesítmény és a hatékonyság terén is a maximumot nyújtja. A napi vezetés során a turbó különösen alacsony és közepes motorsebességnél reagál jól.
A motor kis tömege is hozzájárul a kitűnő kezelhetőséghez, a Stop/Start technológia és az Eco funkció pedig úgy koordinálja a motor és a klíma működését, hogy még alacsonyabb legyen a fogyasztás és a szén-dioxid kibocsátás.
A vezetési módok mellett a hajtáslánc jellemzői is könnyen az egyéni preferenciákhoz igazíthatók – kényelmi (Comfort), gazdaságos (Eco), dinamikus (Dynamic) és egyéni (Individual) mód.
Az új motorok kiemelkedő hatékonyságának titka többek között az alacsony belső súrlódásban, az innovatív motorvezérlésben és a modern ikerturbó-technológiában keresendő. Az egyes hengerek üzemanyagigényét pontosan kiszámító i-Art technológiával a motor egyenletesebben működik és kevesebb üzemanyagot használ. A kis sebességről azonnal gyorsító, forradalmi PowerPulse abban a pillanatban aktiválja a turbófeltöltőt, hogy a sofőr a gázpedálra lép.
A motor kis tömege is hozzájárul a kitűnő kezelhetőséghez, a Stop/Start technológia és az ECO funkció pedig úgy koordinálja a motor és a klíma működését, hogy még alacsonyabb legyen a fogyasztás és a szén-dioxid kibocsátás.
A vezetési módok mellett a hajtáslánc jellemzői is könnyen az egyéni preferenciákhoz igazíthatók – kényelmi (Comfort), gazdaságos (Eco), dinamikus (Dynamic) és egyéni (Individual) mód.
A hajtáslánc hatékonysága és kifinomultsága folytán tökéletes választás céges autónak. Az alacsony belső súrlódás, az innovatív motorvezérlés és a modern ikerturbó-technológia még élvezetesebbé teszi a vezetést, anélkül, hogy ez a hatékonyság rovására menne. Az egyes hengerek üzemanyagigényét pontosan kiszámító i-Art technológiával a motor egyenletesebben működik és kevesebb üzemanyagot használ.
A motor kis tömege is hozzájárul a kitűnő kezelhetőséghez, a Stop/Start technológia és az Eco funkció pedig úgy koordinálja a motor és a klíma működését, hogy még alacsonyabb legyen a fogyasztás és a szén-dioxid kibocsátás.
A vezetési mód választó kapcsolóval egyéni preferenciáihoz igazíthatja a hajtáslánc jellemzőit. Kényelmi (Comfort), gazdaságos (Eco), dinamikus (Dynamic) és terep (Off-road) mód közül választhat.
A D4 AWD modellváltozat hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú Geartronic™ automata váltóval rendelhető.
Az első kerekek dupla alumínium lengőkaros felfüggesztése tökéletesen kiegyensúlyozott úttartást és kormányzási jellemzőket biztosít. A hátsó integral link felfüggesztés és a keresztben elhelyezett kompozit laprugó a kényelmes rugózás mellett is kiváló vezethetőséget eredményez, kanyarodáskor pedig segít elkerülni a túl- és az alulkormányozottságot is.
A nyomatékvektor számításon alapuló kanyarstabilitás-fokozó rendszer nagy sebességű kanyarodáskor fokozza a kerekek tapadását, csökkenti az alulkormányozottságot és erőteljesebb gyorsítást tesz lehetővé, ami szintén hozzájárul a még dinamikusabb vezetési élményhez. A rendszer fékezi a belső hajtott kereket, ha az kanyarodás során kezdi elveszíteni tapadását, és az itt felszabaduló teljesítményt a külső keréknek adja le. Egy másik innovatív technológia az alulkormányozottságot csökkentő rendszer (UCL), amely az autó kanyarbeli viselkedésének kiegyensúlyozásával segíti a stabilabb és dinamikusabb kanyarodást. Ha pedig még inkább kezébe kívánja venni az irányítást, válassza a Sport üzemmódot, amely kiiktatja a nyomatékcsökkentő funkciót, és megengedi a hátsó kerekek bizonyos mértékű kipörgését is.
Utazzon első osztályon, minden nap, mindenhová. A V90 utaste- rében olyan kényelem és luxus veszi körül, mintha egy reptéri VIP váróban foglalna helyet. És mindez a legmodernebb technológiával és precíziós kivitelezéssel párosul.
Kezdjük az első ülésekkel. Ezek az emberi test kontúrjait követő ülések kitűnően megtámasztják a testet, és mivel tág határok között állíthatók, mindenki megtalálja a számára ideális üléspozíciót. Az első ülések opcionális ülésszellőztetésével és masszázs funkciójával még ennél is tovább fokozhatja a kényelmet.
Az üléstámlákat úgy terveztük, hogy megnöveljék a hátsó utasok rendelkezésére álló lábteret. Mert a V90 mérnökei számára a hátul ülők kényelme is elsődleges szempont volt. A négy zónás klímaberendezéssel (opció) például a hátsó szélső ülésekhez is egyedi hőmérsékletet lehet beállítani, és opcióként a két szélső hátsó ülésbe is rendelhető elektromos ülésfűtést.
A hatalmas sötétített üveg panorámatető az egész utasteret fénnyel árasztja el, míg erős napsütésben az elektromosan működtethető roló segít megakadályozni az utastér felmelegedését. És ha véletlenül nyitva hagyta a panoráma tetőt, kiszállás után a távvezérlővel kívülről is bezárhatja.
Sötétben a belső világítás teszi még vonzóbbá és barátságosabbá az utasteret. A legmagasabb szintű belső világítás (opció) részeként az ajtókilincseket és a küszöbsíneket is apró lámpák világítják meg, az otthonos légkörről pedig hangulatfények gondoskodnak.
A CleanZone technológia segít tisztább és egészségesebb belső környezetet teremteni a vezető és utasai számára: a szellőzőrendszeren át beáramló levegőből speciális szűrő szűri ki a port, a pollent és más részecskéket, de még a kellemetlen szagokat is. Sőt, ha a beáramló levegő túl szennyezetté válik, a rendszer lezárja a szellőzőnyílásokat, és belső-levegő keringtetésre vált. A V90 maga gondoskodik a jó légkörről – Önnek csak a kívánt hőmérsékletet kell beállítania. A négy zónás klímaberendezéssel a hátsó szélső ülésekhez is egyedi hőmérsékletet állíthatnak be a hátsó utasok. Sőt, még a kesztyűtartó is légkondicionálást kap, így út közben is hidegen tarthatja italait.
A V90 azonban nem csupán a kényelemről szól, mert egy Volvo kombiban a sokoldalúság is alapkövetelmény. A sík felületekkel határolt csomagtér jól kihasználható és a nagy ajtónyíláson át a rakodás is kényelmes. És ha még több helyre van szüksége, a hátsó üléstámlák egymástól függetlenül teljesen síkba dönthe- tők – akár a csomagtér felől is. Az elektromosan működtethető csomagtér ajtó például komfort funkciót is kínál, amellyel lábmozdulatra nyílik, illetve záródik – így nem kell letennie a kezében levő csomagokat. Mert a Volvo V90-ben a technológia mindig az Ön szolgálatában áll.
A hosszú lábú utasok különösen nagyra fogják értékelni, hogy az elektromosan állítható üléshosszabbító-párnák kényelmesen megtámasztják a combot. Az egyszerű vezérléssel könnyen beállító hosszabbítópárnák extra szélesek, így a láb pozíciójától függetlenül kényelmes alátámasztást biztosítanak. Hideg időben a kényelmet fokozza, hogy az ülésekhez hasonlóan ezek a párnák is elektromosan fűthetők.
Mindig vigyáz Önre
Az IntelliSafe vezetőt támogató rendszerek mindig készenlétben állnak. A frontális ütközést elkerülő rendszer akkor lép működésbe, ha autója – a haladási sávot elhagyva – egy szembejövő jármű elé kerül. Ilyenkor az elektronika visszakormányozza az autót a saját sávjába. Az útelhagyást megakadályozó rendszer pedig ellenkormányozással, és ha szükséges, fékezéssel is segít megakadályozni, hogy az autó leszaladjon a szilárd útburkolatról.
A vezető kormánymozdulatait monitorozó elalvásra figyelmeztető rendszer felismeri a fáradtság vagy figyelmetlenség jeleit, és jelzi a vezetőnek, hogy ideje pihenőt tartani. A közlekedési jelzőtábla felismerő rendszer a műszerfal kijelzőjén jeleníti meg a fontos jelzőtáblákat, ezzel is emlékeztetve a vezetőt az adott útszakaszon érvényes korlátozásokra.
Természetesen nem minden helyzetben lehet elkerülni az ütközést – ezért a következmények enyhítése is létfontosságú feladat. Ennek egyik leghatékonyabb eszköze a hárompontos biztonsági öv, amely több mint öt évtizeddel ezelőtt a Volvo találmánya volt. A biztonsági fejlesztések azóta is folynak: az egyik legújabb innovációnk a függőleges erőket felemésztő ülés, amely kemény földet éréskor védi az utas gerincét a sérülésektől.
Ezek a modern biztonsági technológiák nemcsak az Ön és utasai, hanem a többi közlekedő számára is biztonságosabbá teszik az utazást.
Megjegyzés: Az autó irányításáért és a megfelelő követési távolság és sebesség fenntartásáért mindenkor, még a Pilot Assist használata esetén is a sofőr felel. Pilot Assist és a hozzá hasonló félautomata vezetési asszisztensek csak korlátozott mértékben képesek gyorsítani, fékezni, illetve kormányozni az autót.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
A nyomatékvektor számításon alapuló kanyarstabilitás-fokozó rendszer nagy sebességű kanyarodáskor fokozza a kerekek tapadását, csökkenti az alulkormányozottságot és erőteljesebb gyorsítást tesz lehetővé, ami szintén hozzájárul a még dinamikusabb vezetési élményhez. A rendszer fékezi a belső hajtott kereket, ha az kanyarodás során kezdi elveszíteni tapadását, és az itt felszabaduló teljesítményt a külső keréknek adja le. Egy másik innovatív technológia az alulkormányozottságot csökkentő rendszer (UCL), amely az autó kanyarbeli viselkedésének kiegyensúlyozásával segíti a stabilabb és dinamikusabb kanyarodást. Ha pedig még inkább kezébe kívánja venni az irányítást, válassza a Sport üzemmódot, amely kiiktatja a nyomatékcsökkentő funkciót, és megengedi a hátsó kerekek bizonyos mértékű kipörgését is.
A csomagtérajtó belső felére praktikusan felrögzített elakadásjelző háromszög könnyen hozzáférhető. A háromszög könnyen összecsukható, és saját tokjában tárolható.
Megjegyzés: Figyelem! A fentiek csupán a vezetőt támogató rendszerek. A biztonságos közlekedés mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Ez az opció magában foglalja az első ködlámpákat is, amelyek köd vagy erősen csapadékos időjárás esetén javítják a látási viszonyokat. Kis sebességű manőverezés vagy sötétben való tolatás esetén 15 fokkal felfelé fordulnak kormányzáskor, megvilágítva az autó közvetlen környezetét. A Volvo különleges formatervét is jól kiegészítik. Az összes modellváltozatnál beletartoznak a Full LED fényszórók csomagjába – kivéve a T8 Twin Engine AWD.on modellt.
Még mielőtt beszállna autójába, okostelefonjáról távolról beindíthatja a motort vagy az állóhelyzeti fűtést, és előre lehűtheti vagy bemelegítheti az utasteret. A Volvo On Call emellett azt is lehetővé teszi, hogy személyes naptárjából a navigációs rendszerbe importálja megbeszélései helyszínét. Az üzleti utak kényelmesen követhetők, és vezetési napló formájában elmenthetők.
Ha lapos a gumi, hiba vagy vészhelyzet lép fel, a vezető egyetlen gombnyomással segítséget kérhet. A légzsák kioldása, vagy a biztonságiöv-előfeszítők aktiválódása esetén a rendszer automatikusan riasztja a Volvo On Call szervizközpontot. A Volvo On Call a betörési kísérletről is riasztást küld, és lehetővé teszi az autó műholdas követését.
A Volvo On Call emellett stabil internetcsatlakozást biztosít az autó tetőantennáján keresztül, és wifi-hotspottá alakítja a Volvót a benne ülők számára.
A hangvezérelhető Volvo On Call alkalmazás okostelefonra, iPad-re és hordható eszközökre (pl. Apple Watch, Android Wear és Microsoft Band 2) is letölthető. Windows 10-alapú PC-n és táblagépen is használható, kompatibilis a Flic gombokkal.
Magyarországon nem elérhető funkció.
Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket,
hogy Önnek már ne kelljen!
Megérkezel a benzinkútra, a kutas eldob mindent, átesik egy tankoló Suzuki-tulajon, átugrik az ablakmosó vödrökön, és széles mosollyal kérdezi, hogy segíthet-e. A parkolóőr a prémium étteremnél mondat közepén otthagyja az előző kuncsaftot, és a led-lámpák fényében futva vezet be minket egy nagyon tuti, üres helyre. És ezt nem azért, mert fél, hogy mindjárt előveszünk a kesztyűtartóból egy bikacsököt, hanem mert látja, hogy prémium ügyfél érkezett.
A közlekedés is ennek megfelelő az autóval. Beengednek, nézik a mellettünk haladó sávból, utánunk fordulnak a buszmegállóból. Én sem értem a jelenséget, mert nem egy Lambó vagy Ferka, azokhoz képet hétköznapi, de mégis így van. Nem is akarunk nyomulni, hanem szépen haladunk, amiben a kétliteres, négyhengeres dízel motor tökéletes partner.
Tudom, hogy sokan fintorognak, hogy csak négyhengeres, és hol van a a sok hengeres prémiumság, de ezt csak indításkor és induláskor hallani, utána már nem. Erő van, 235 lóerő és 480 Nm nem hazudnak, ráadásul a Volvo által kifejlesztett és szabadalmaztatott turbólyuk-csökkentő berendezés (Power Pulse) egy kompresszorral előállított és tárolt nyomással csökkenti a turbólyukat.
Az autógyártók dizájnerei biztosan hosszú értekezéseket tudnának tartani arról, hogy mennyire nehéz megugrani egy kombival a kívánatossági küszöböt. Viszont, ahogyan ez a Volvónak többnyire sikerül, az a legjobb érv a büszkeségre is. Az új Volvo V90-nel – pláne ebben a barnás árnyalatú színben – pedig különösen. Szinte minden tekintetet sikerül megragadni vele, legalább pár pillanatra. Sőt, az már nem is csak egy pillanat, amikor egy új kombi passatos a nyomunkba ered az M0-son, hogy a hölgy(!) sofőr a mobilját is előkotorászva levideózza. Ilyen cégautót akarok következőnek – látszik, és nagyon elszántnak tűnik.
Kisugárzás. Ez az, amit nagyon sok márka autója nem birtokol. Hogy csak az etalonnak számító három nagy németet említsük, a BMW nyers, az Audi hideg és távolságtartó, a Mercedes meg átesett a ló túloldalára. Szintén hideg autókból nyálas cukormáz lett hirtelen, amiknek persze megvan a saját célközönsége, és mindegyikben van valami, ami engem is megfogott már, de egyikben sem éreztem olyan jó összhangot ezekkel a jelzőkkel kapcsolatban, mint a Volvo bármelyik modelljében. Sajnos az S90 hátulja erősen kérdőjeles a jó ízlés tekintetében, a V90 viszont nagyon egyben van kívülről is. Az új dizájnvonal, amit a Volvo most képvisel, talán egyszerűnek tűnik, de olyan apró megoldásokat alkalmaztak, amiktől mindig találunk újabb és újabb érdekes részletet rajta.
Lehet vitatkozni azon, hogy a Volvo mennyire találta el, esetleg nyúlt mellé jelen megközelítéseivel – ami a formatervet, vagy épp a sokhengeres motorverziók elhagyását jelenti. Tény viszont, hogy a Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription, illetve maga az S90 változatai is mind-mind egytől egyig mesterműveknek számítanak, alapvetően azért, mert remekbeszabottan hordozzák a jelenlegi piactól kissé eltérően az egyediség minden mozzanatát. Persze 10 millió felett már vígan beszélhetünk a prémiumról és a luxusról, ez már más világ, itt mindennek egyedinek és utánozhatatlannak kell tűnnie; illeszkedni muszáj. A Volvo V90 D5 AWD AUT Inscription pedig kiválóan hozza az elvárásokat.