Egy-egy új modell akkor válik igazán sikeressé, ha a mindennapos közlekedésen túl más feladatokra is elkezdik használni. Például oktatásra, járőrözésre vagy éppen sürgősségi orvosi ellátáshoz.
A Mustang Mach-E egyre népszerűbb, amit talán az jelez a legvilágosabban, hogy olyan területeken is kezd megjelenni, ahol tényleg tétje van annak, hogy egy autó mennyire jól kezelhető, erős, vagy éppen megbízható.

Manapság a norvég és a holland tanuló vezetők már úgy is dönthetnek, hogy egy Mustang Mach-E volánja mögött sajátítják el a közlekedést. Az autós iskolák egyhangúan állítják: ezzel akár 15 órával rövidebb is lehet a tanfolyam, mert náluk a vizsgáztatók már elfogadják a vezetéssegítő rendszerek használatát, így a tanulók rábízhatják magukat az automatikus parkolás vagy a hegymeneti elindulássegítő funkciókra. Az is nagy segítséget jelent, hogy az oktató szabályozhatja, milyen erővel gyorsítson vagy fékezzen a Mustang Mach-E, vagyis a kezdő vezető ’szelídebb’, a rutinosabb tanuló ’valódi’ autót vezethet. Ugyanakkor az oktatóknak is meg kell tanulniuk néhány új dolgot: például azt, hogyan magyarázzák el az egypedálos vezetést, vagy hogy megtanítsák azt a vezetéstechnikát, amivel csökkenteni lehet egy elektromos autó áramfogyasztását.

De úgy tűnik, a Mach-E még ennél felelősségteljesebb munkára is megfelel, hiszen egy holland sürgősségi betegellátó cég, a Broeder de Vries ezt a modellt választotta arra, hogy elszállítsa az orvosokat a krízishelyzetbe került emberekhez. A szolgáltató döntésében nemcsak a komoly hatótávolság játszott szerepet, hanem az is, hogy a SYNC 4 infotainment rendszer navigációja köztudottan kiváló, ez pedig életbevágóan fontos, amikor minden perc számít.

Hasonlóan nagy a tét, amikor egy ország rendőrsége megfelelő járőrkocsit keres, márpedig Nagy-Britanniában azzal bízták meg a Fordot, hogy készítsen rendőrautó-prototípust a Mach-E-ből. Ehhez már elég komoly átépítésekre is szükség volt, mert egy ilyen járműben nagyon sok speciális rendszer működik, ám ezek használata nem csökkentheti a hatótávolságot: ilyenek például a kommunikációs berendezések, a fényhidak, vagy a kereső reflektorok. A mérnökök első megoldásként egy külön akkumulátorról biztosították ezek áramellátását, de hosszú távon egy, az eddigieknél is nagyobb kapacitású meghajtó akku lesz majd a megoldás.
Schneider Electric új Ford flottával zöldít: Elektromos Ford Explorerek az Ivanicstól
A Ford tovább szélesíti európai elektromos modellkínálatát
Városi ragadozó felvillanyozva: itt az új, elektromos Ford Puma Gen-E
A Ford vásárlói kéz nélkül autózhatnak Európa kijelölt autópályáin
Az új, elektromos Ford Capri: A legenda visszatért
A Ford Ranger és a Volkswagen Amarok osztozik a Nemzetközi Pick-up Díjon (IPUA)
A Ford Magyarország stabilan piacvezető a haszongépjármű üzletágban
Erős 2024-es kezdés a gépjárműpiacon
A Ford különleges modellváltozatok bevezetésével ünnepli a legendás Mustang 60. évfordulóját
Végre kapható az új, elektromos Ford Explorer, amely rekordot állított fel 30.000 kilométeres világkörüli útjával
Új Ford Puma: csúcstechnológiás városi ragadozó
Az Új Ford Mustang: amerikai legenda egy új korszak technológiájával
A Ford Pro bemutatja a vadonatúj Transit Connectet
Megújul a Ford bestsellere, a Kuga SUV
Napenergia és AI segítségével készül a vadonatúj Ford Transit Custom a Ford Otosan üzemében, ‘a jövő gyárában’
Idén ősszel is „Látni és látszani”
Íme a vadonatúj Ford Tourneo Custom: prémium technológia, magasabb szintű kényelem
A Ford Pro forradalmasítja az áruszállítók produktivitását az új Transit Custom modellel
Ford Driving Skills vezetéstechnikai képzések
Új szerepekben a Mustang Mach-E
Mustang Mach-E hatótáv határáig – sőt még azon is túl!
Június 9-én Le Mans-ban mutatkozott be az új Ford Mustang GT3
Szeljük át Európát egy Mustang Mach-E volánja mögött!
A tisztán elektromos Explorer az évszázad expedíciójára indul!
A Daganatos Gyermekekért Alapítvány kapta a Ford Magyarország adományából finanszírozott orvosi eszközt!