A MotoGP-ben versenyző YZR-M1 technológiáival rendelkező, keresztsíkú motorral, a rövid tengelytávval és csúcstechnológiás elektronikával készülő YZF-R1 készen áll, hogy egybeolvadjon testeddel, és teljesen új szintre emelje a motorozás élményét.
Az YZR-M1 MotoGP-ben alkalmazott technológiáival kifejlesztett motorkerékpár a versenypályákra termett. A 200 lóerős teljesítmény, a 199 kg-os súly és az 1405 mm-es tengelytáv némi betekintést enged a képességeibe. Azonban a nem látható dolgok teszik igazán különlegessé.
Az inerciális mérőegység folyamatosan érzékeli a váz háromdimenziós mozgását, és uralmat biztosít a tapadás, a csúszás, az első kerék felemelkedése, a fékezés és az elindulás fölött. A megújult gyorsváltó rendszer (QSS) pedig tengelykapcsoló-használat nélküli fel- és visszaváltást biztosít. Yamaha YZF-R1. We R1
Motor típusa: 4 ütemű, folyadékhűtéses, DOHC, előre döntött, párhuzamos, 4 hengeres, 4 szelepes
Lökettérfogat: 998cc
Furat x löket: 79,0 mm x 50,9 mm
Kompresszióviszony: 13,0 : 1
Maximális teljesítmény: 147,1 kW (200,0LE) @ 13 500 rpm
Csökkentett teljesítményű változat: N/A
Maximális nyomaték: 112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 rpm
Kenési rendszer: Nedves karter
Kuplung típusa: Olajban futó, Többtárcsás
Gyújtás: TCI (digitális)
Indítás: Elektromos
Váltó: Állandó áttételű, 6 sebességes
Kihajtás: Láncos
Fuel consumption: 7,2 l/100km
CO2 emission: 167 g/km
Váz: Gyémánt
Első rugóút: 120 mm
Villaszög: 24º
Utánfutás: 102 mm
Első felfüggesztés: Teleszkópvillák, Ø 43 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőkaros, (karos felfüggesztés)
Hátsó rugóút: 120 mm
Első fék: Hidraulikus kettős tárcsafék, Ø 320 mm
Hátsó fék: Hidraulikus tárcsafék, Ø 220 mm
Első gumi: 120/70 ZR17M/C (58W)
Hátsó gumi: 190/55 ZR17M/C (75W)
Teljes hossz: 2 055 mm
Teljes szélesség: 690 mm
Teljes magasság: 1 150 mm
Ülésmagasság: 855 mm
Tengelytáv: 1 405 mm
Minimális hasmagasság: 130 mm
Feltöltött tömeg (olajjal és üzemanyaggal): 200 kg
Üzemanyagtank kapacitása: 17 liter
Olajtank kapacitása: 3,9 liter