*Az árakkal, garanciákkal, kiegészítő csomagokkal felmerülő kérdések esetén, kérjük keresse értékesítő kollégáinkat, akik minden kérdésre igyekeznek választ adni.
A Volvo XC90 a nyugalom szigete, ahol kizárhatja a feszültséget, szabadjára engedheti a gondolatait és első osztályú kényelemben utazhat. Ahol a kortárs skandináv dizájnt a svéd kézművesek szakértő keze kelti életre. Ahol kiváló minőségű anyagok kápráztatják el az érzékeket, és menet közben is megnyugtató csend veszi körül. De ha akarja, beengedheti a külvilágot: a középkonzol intelligens érintőképernyőjéről kényelmesen vezérelheti az audiorendszert, a telefont vagy a navigációs rendszert, sőt, akár kedvenc internetes appjait is.
Akár sűrű városi forgalomban, akár autópályán autózik, a Volvo intuitív technológiái segítenek minél stresszmentesebbé tenni a vezetést. A különleges Volvo vezetési élmény nem kis részben kifinomult hajtásláncainknak köszönhető, amelyek lendületes dinamikájukkal még élvezetesebbé teszik az autózást – és közben a hatékonyság vagy az emisszió terén sem kell kompromisszumot kötnie.
Még megnyugtatóbb, hogy az XC90-ben a legkorszerűbb biztonsági rendszerek ügyelnek az Ön és utasai testi épségére, sőt, még a többi közlekedőre is.
Az XC90 a 21. század luxusautója – a Volvo felfogásában. Valóságos szentély, amelyet Önnek terveztünk.
A látványos fa betétektől a puha bőrig minden alkotóelem a minőség és a tökéletes összhatás jegyében készült. Az emberi test kontúrjait követő első üléseknél a deréktámasz négy irányban elektromosan állítható, de ülésszellőztetés és masszás funkció is rendelkezésre áll. A képet az egyedi, kristályüveg váltógomb teszi teljessé.
A Pilot Assist automatikusan tart egy előre beállított sebességet vagy a távolságot az ön előtt haladó autótól és finom kormánymozdulatokkal a sávban tartja Volvóját.
Egyszerűvé teszi a parkolást és az alacsony sebességnél való manőverezést szűk helyeken, madártávlati képet adva az autóról és közvetlen környezetéről a középkonzolon.
A Park Assist Pilot rendszer olyan, mintha saját inasa parkolna be ön helyett. Ha megfelelő méretű parkolóhelyet talál átveszi a kormányzást, hogy a megfelelő helyre vezesse önt.
A Bowers & Wilkins céggel együtt fejlesztett hangrendszer 19 hangszóróval, köztük az autó szerkezetébe épített mélynyomóval, a hangzás teljesen új dimenzióját nyitja meg ön előtt.
Hallgassa kedvenceit az egyik legjobb minőségben. A Google beépített rendszer lehetővé teszi, hogy csak egy kattintásnyira legyen autójában kedvenc előadóitól.
Lehetőséget biztosít arra, hogy a valós idejű forgalmi információkat láthassuk, mindezek mellett automatikus újratervezés funkció segítségével könnyíti meg a célba érést.
Az XC90 teljesítménye növekedett, miközben környezeti jellemzői tovább javultak. Mindez ékes bizonyítéka annak a sokszor hangoztatott meggyőződésünknek, miszerint az autók nagyobb hatékonysága és alacsonyabb CO2-kibocsátása nem feltétlenül megy a dinamika és a vezetési élmény rovására. A vezetési módok – például Komfort vagy Terep – közül mindig az útviszonyoknak vagy éppen a hangulatának megfelelő beállítást választhatja.
Egész egyszerűen lenyűgöző.
Amikor egy első látásra egyszerűnek tűnő dolog a részletek és a mögöttes elképzelések felfedezése után már leleményesnek és inspirálónak látszik, az ember tudhatja: nagyszerű dizájnnal áll szemben. És ahogy egy mesterien kidolgozott órán, egy pazar öltönyön vagy bármilyen más luxuscikken, a szembetűnő szépség mellett a valódi érték csak akkor tárul fel, amikor látjuk, micsoda szakértelemmel, mennyi mesterfogással és milyen szenvedéllyel alkották meg.
A Volvo XC90 épp ilyen. A teljes méretű szabadidőautókhoz méltó erőt sugároz, mindenekelőtt a Volvo klasszikus dizájnelemeinek, a függőleges hűtőrácsnak és az erős vállvonalnak köszönhetően. Anders Gunnarsson, a Volvo Cars külső formatervező szerint: „Az autó megjelenése magabiztosságot és önmagába vetett bizalmat sugároz. Ha valaki büszke és elégedett a helyével a világban, akkor kihúzza magát – éppen úgy, mint a Volvo XC90.”
Ám a dizájn határozott jellege mellett választékosan nom: „Szinte eggyé válik az emberrel” – jegyzi meg Thomas Ingenlath, a Volvo Cars dizájn elnökhelyettese. „Az XC90 lényegét az arányok és a mögöttes technológiák adják. Az ember hirtelen észreveszi, hogy az oldalsó részen micsoda mozgástere van a karosszérialemezeknek – szinte ránőnek a hátsó kerekekre. Rengeteg időt fektettünk a tökéletes kivitel megvalósításába.”
„A hátsó traktust nehezebb volt megtervezni” – mondja Thomas Ingenlath. „Nem akartunk ugyanazokból az elemekből építkezni, mint amiket mindenki más is használ, hogy erőt sugárzóvá tegye az autót. Az összes többi autógyártó vízszintes vonalakat alkalmaz. Mi függőlegeseket használtunk. Ami nem magától értetődő, de ha az ember jól csinálja, akkor elképesztő szintre tudja emelni vele az autó külsejét. Ezt a szintet mi minimalizálással értük el: a vízszintes vonalakat elhagytuk, és magukat büszkén kihúzó függőlegesekkel operáltunk. Szemrevaló eredménnyel.”
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Az autó irányításáért és a megfelelő követési távolság és sebesség fenntartásáért mindenkor, még a Pilot Assist használata esetén is a sofőr felel. Pilot Assist és a hozzá hasonló félautomata vezetési asszisztensek csak korlátozott mértékben képesek gyorsítani, fékezni, illetve kormányozni az autót.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Ez az opció magában foglalja az első ködlámpákat is, amelyek köd vagy erősen csapadékos időjárás esetén javítják a látási viszonyokat. Kis sebességű manőverezés vagy sötétben való tolatás esetén 15 fokkal felfelé fordulnak kormányzáskor, megvilágítva az autó közvetlen környezetét. A Volvo különleges formatervét is jól kiegészítik. Az összes modellváltozatnál beletartoznak a Full LED fényszórók csomagjába – kivéve a T8 Twin Engine AWD-on modellt.
Megjegyzés: Figyelem! A fentiek csupán a vezetőt támogató rendszerek. A biztonságos közlekedés mindenkor a vezető személyes felelőssége.
A kényelmes parkolórendszerrel (Park Pilot Assist) élvezet a parkolás. Megméri a parkolóhelyet, és a kormányzást átvéve beparkol az autóval. A rendszer kezeli a járda mellé, illetve a járdára merőlegesen történő parkolást, és a szűk parkolóhelyről való kiállásban is segít.
Innovatív hajtásláncainkkal – mint például a hibrid hajtásláncok – páratlan vezetési élményt kínálunk Önnek. Az elektromos, illetve hálózatról tölthető hibrid technológiák fejlesztésében több mint négy évtizedes tapasztalattal rendelkezünk, amely a jelenleg is folyó kutatásokkal tovább bővítve vezető pozíciót biztosít a Volvo Cars számára. Legújabb hajtásláncunk – a hálózatról tölthető hibrid technológiára épülő T8 Twin Engine AWD – még izgalmasabbá teszi a vezetést, miközben csökkenti az autó szén-dioxid kibocsátását.
A kompresszorral és turbófeltöltővel is felszerelt, kétliteres Drive-E benzinüzemű erőforrást elektromos motorral ötvöző T8 Twin Engine AWD elképesztő teljesítményt és hihetetlen nyomatékot képes nyújtani. Ha viszont az üzemanyag-takarékosság és az alacsony emisszió a cél, a kompakt autók is elbújhatnak mellette. Ám ez az egetverő teljesítmény és lenyűgöző hatékonyság még nem minden. A kompakt, nagy kapacitású akkumulátor a kipufogócső alagútja mentén, középen helyezkedik el, így jó súlyeloszlása révén hozzájárul az XC90 T8 Twin Engine AWD remek irányíthatóságához.
A hibrid modell másik erénye a sokoldalúság: a benzines-elektromos hajtáslánc többféle, a különböző vezetési helyzetekhez optimalizált üzemmódot kínál. A Tiszta mód például az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére összpontosít. Ez az üzemmód 125 km/h sebességig választható, és lehetőség szerint elektromos energiát használ, melyet a hátsó kerekeknek ad le. Az akkumulátor hatótávolsága sem megvetendő: egy teljes töltés a legtöbb vezető számára elegendő a napi ingázáshoz, végig Tiszta üzemmódban. De mivel a nagy teljesítményű benzinmotor is bármikor segítségül hívható, sosem kell aggódni a megtehető távolság miatt.
Az alapbeállítás szerinti mód a hibrid, amely a kényelmet helyezi előtérbe. A hátsó kerekeket hajtó elektromos motort és az első kerekeket hajtó benzinmotort egyaránt használja – külön-külön vagy egyszerre, hogy optimális egyensúlyt teremtsen a teljesítmény és a hatékonyság között.
A Teljesítmény mód ezzel szemben egyszerre adja le mind a négy keréknek a benzinmotor és az elektromotor egyesített erejét – a kormányzás, a sebességváltás és a fékezés beállításai pedig sportos vezetésre hangolódnak. Az AWD (összkerékhajtás) mód javítja a vonóerőt, Terep módban pedig működésbe lép az elektronikusan vezérelt, korlátozott csúszású differenciálmű funkció, melynek segítségével könnyebben manőverezhet a rossz minőségű utakon 40 km/h alatti sebességen. Vagyis az XC90 T8 Twin Engine egyaránt lehet halkan zümmögő, nulla károsanyag-kibocsátású városi autó, hétüléses családi jármű, kirobbanó teljesítményű szabadidő-autó, vagy megbízható társ a legnehezebb útviszonyok között.
Az első kerekeket a manuális kidolgozású Orrefors® kristály sebességváltó gombbal ellátott, nyolcfokozatú Geartronic™ automata sebességváltóhoz készült benzinmotor, a hátsókat pedig az elektromotor hajtja, biztosítva az azonnali gyorsulást, és igény esetén az összkerékhajtást.
A tisztán elektromos mód 40 km hatótávolságig a nulla károsanyag-kibocsátású, ingázáshoz ideális, elektromos meghajtást helyezi előtérbe. Hibrid (Hybrid) üzemmódban az optimális kényelem, teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás érdekében az elektromotor és a benzinmotor is működik, míg a teljesítményre optimalizált (Power) üzemmódban a maximális teljesítmény elérése a cél. Az AWD üzemmód aktiválja az állandó összkerékhajtást, ami síkos úton fokozza a tapadást. Ha pedig különösen rossz utakon, 40 km/h-nál lassabban autózik, bekapcsolhatja a Terep üzemmódot, amely nehéz körülmények között megkönnyíti a vezetést.
A karosszéria középvonalában elhelyezett kompakt akkumulátor sem az utastérből, sem a csomagtérből nem vesz el helyet, és az autó kiegyensúlyozott viselkedéséhez is hozzájárul.
Az új motorok kiemelkedő hatékonyságának titka többek között az alacsony belső súrlódásban, az innovatív motorvezérlésben és a modern ikerturbó-technológiában keresendő. Az egyes hengerek üzemanyagigényét pontosan kiszámító i-Art technológiával a motor egyenletesebben működik és kevesebb üzemanyagot használ. A kis sebességről azonnal gyorsító, forradalmi PowerPulse abban a pillanatban aktiválja a turbófeltöltőt, hogy a sofőr a gázpedálra lép.
A motor kis tömege is hozzájárul a kitűnő kezelhetőséghez, a Stop/Start technológia és az ECO funkció pedig úgy koordinálja a motor és a klíma működését, hogy még alacsonyabb legyen a fogyasztás és a szén-dioxid kibocsátás.
A vezetési módok mellett a hajtáslánc jellemzői is könnyen az egyéni preferenciákhoz igazíthatók – kényelmi (Comfort), gazdaságos (Eco), dinamikus (Dynamic) és egyéni (Individual) mód.
Az első kerekek dupla alumínium lengőkaros felfüggesztése tökéletesen kiegyensúlyozott úttartást és kormányzási jellemzőket biztosít. A hátsó integral link felfüggesztés és a keresztben elhelyezett kompozit laprugó a kényelmes rugózás mellett is kiváló vezethetőséget eredményez, kanyarodáskor pedig segít elkerülni a túl- és az alulkormányozottságot is.
A nyomatékvektor számításon alapuló kanyarstabilitás-fokozó rendszer nagy sebességű kanyarodáskor fokozza a kerekek tapadását, csökkenti az alulkormányozottságot és erőteljesebb gyorsítást tesz lehetővé, ami szintén hozzájárul a még dinamikusabb vezetési élményhez. A rendszer fékezi a belső hajtott kereket, ha az kanyarodás során kezdi elveszíteni tapadását, és az itt felszabaduló teljesítményt a külső keréknek adja le. Egy másik innovatív technológia az alulkormányozottságot csökkentő rendszer (UCL), amely az autó kanyarbeli viselkedésének kiegyensúlyozásával segíti a stabilabb és dinamikusabb kanyarodást. Ha pedig még inkább kezébe kívánja venni az irányítást, válassza a Sport üzemmódot, amely kiiktatja a nyomatékcsökkentő funkciót, és megengedi a hátsó kerekek bizonyos mértékű kipörgését is.
Az XC90 tervezésekor gondosan ügyeltünk arra, hogy minden szempontból luxuskörnyezetet teremtsünk. A kontúros ülések megjelenésükben, tapintásukban és stílusukban egyaránt a 21. századot képviselik – akárcsak a hátsó utasokat fogadó bőséges lábtér. És hogy mi ennek a páratlan kényelemnek a titka? Egyet elárulunk: az üléseket a legújabb ergonómiai kutatások eredményeire támaszkodva terveztük. Az első üléseknél ülésfűtéssel és szellőztetéssel, masszázs funkcióval, elektromosan állítható derék és oldaltámasszal valamint kihúzható combtámasszal fokozhatja a kényelmet addig, hogy az ember legszívesebben ki sem szállna az autóból! A második üléssorban utazóknak sem lehet okuk panaszra: három különálló ülés várja őket, amelyek a hétüléses modellváltozatban külön-külön csúsztathatók, illetve dönthetők. A csomagtér padlójából felhajtható két extra ülésen akár 170 cm magas utasok is kényelmesen utazhatnak, és a be- és kiszálláshoz is elegendő a hely.
A CleanZone technológia segít tisztább és egészségesebb belső környezetet teremteni a vezető és utasai számára: a szellőzőrendszeren át beáramló levegőből speciális szűrő szűri ki a port, a pollent és más részecskéket, de még a kellemetlen szagokat is. Sőt, ha a beáramló levegő túl szennyezetté válik, a rendszer lezárja a szellőzőnyílásokat, és belső-levegő keringtetésre vált. Az XC90 maga gondoskodik a jó légkörről – Önnek csak a kívánt hőmérsékletet kell beállítania.
A négy zónás klímaberendezéssel a második sor szélső üléseihez is egyedi hőmérsékletet állíthatnak be az utasok. Sőt, még a kesztyűtartó is légkondicionálást kap, így út közben is hidegen tarthatja italait. És hogy a telefon vagy a táblagép se merüljön le, mindegyik üléssorból elérhető egy 12 voltos csatlakozóaljzat.
Mivel a hátsó ülések – akárcsak egy színházban – magasabban helyezkednek el, mint az előttük levők, a hátsó utasok is jó kilátást élvezhetnek. A Volvótól megszokott módon a atalabb utasokról sem feledkeztünk el: a klasszikus gyermekülésből már kinőtt gyermekek a második sor beépített emelőpárnáján ülve már az autó saját biztonsági övét is használhatják. A hátsó két üléssor támlái egymástól függetlenül teljesen síkba dönthetők, így összesen 32 féle ülés és csomagtér elrendezés alakítható ki.
A hosszú lábú utasok különösen nagyra fogják értékelni, hogy az elektromosan állítható üléshosszabbító-párnák kényelmesen megtámasztják a combot. Az egyszerű vezérléssel könnyen beállító hosszabbítópárnák extra szélesek, így a láb pozíciójától függetlenül kényelmes alátámasztást biztosítanak. Hideg időben a kényelmet fokozza, hogy az ülésekhez hasonlóan ezek a párnák is elektromosan fűthetők.
A Volvo XC90 nem lenne teljes a legújabb elektronikus vezetőt támogató rendszerek nélkül, melyek folyamatosan alkalmazkodnak a változó útviszonyokhoz és a vezetési stílushoz. A visszagurulásgátló funkciónk például segít könnyebben elindulni a meredek emelkedőkön. Rossz minőségű utakon vagy zord időjárási viszonyok között pedig az összkerékhajtásra és a lejtmenetvezérlésre támaszkodva vághat neki magabiztosan az útnak.
Az XC90 légrugózással is rendelhető, amelyhez fejlett, elektronikus vezérlésű lengéscsillapító rendszer tartozik. Az elektronikus vezérlés – amellett, hogy tovább javítja a gördülési kényelmet – többféle vezetési módot is kínál, így könnyen az út és időjárási viszonyokhoz, vagy éppen saját vezetési stílusához igazíthatja a futómű viselkedését.
Komfort módban például lágyabb lesz a rugózás, hogy az utasok maximális kényelmet élvezhessenek, Gazdaságos módban pedig az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid kibocsátás minimalizálása a cél. Dinamikus és Teljesítmény módban az autó nagy sebességnél 20 millimétert süllyed, ami csökkenti a légellenállást és javítja a kezelhetőséget is. Terep módban pedig alacsony sebességnél
40 milliméterrel megemelkedik a hasmagasság. A vezetési módok között az első ülések között elhelyezett elegáns és ergonomikus görgőkapcsolóval válthat.
A légrugózás arra is lehetőséget ad, hogy a csomagtérben elhelyezett kapcsolóval 50 milliméterrel lejjebb süllyessze az autó hátulját. Így nemcsak a nehéz csomagokat könnyebb be- és kirakodni, hanem az utánfutót is egyszerűbb ráhelyezni a vonóhorogra.
Megjegyzés: Az autó irányításáért és a megfelelő követési távolság és sebesség fenntartásáért mindenkor, még a Pilot Assist használata esetén is a sofőr felel. Pilot Assist és a hozzá hasonló félautomata vezetési asszisztensek csak korlátozott mértékben képesek gyorsítani, fékezni, illetve kormányozni az autót.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Megjegyzés: Figyelem! A követési távolságra figyelmeztetés csupán egy vezetőt támogató rendszer. A biztonságos közlekedés – és ezen belül a helyes követési távolság tartása – mindenkor a vezető személyes felelőssége.
A nyomatékvektor számításon alapuló kanyarstabilitás-fokozó rendszer nagy sebességű kanyarodáskor fokozza a kerekek tapadását, csökkenti az alulkormányozottságot és erőteljesebb gyorsítást tesz lehetővé, ami szintén hozzájárul a még dinamikusabb vezetési élményhez. A rendszer fékezi a belső hajtott kereket, ha az kanyarodás során kezdi elveszíteni tapadását, és az itt felszabaduló teljesítményt a külső keréknek adja le. Egy másik innovatív technológia az alulkormányozottságot csökkentő rendszer (UCL), amely az autó kanyarbeli viselkedésének kiegyensúlyozásával segíti a stabilabb és dinamikusabb kanyarodást. Ha pedig még inkább kezébe kívánja venni az irányítást, válassza a Sport üzemmódot, amely kiiktatja a nyomatékcsökkentő funkciót, és megengedi a hátsó kerekek bizonyos mértékű kipörgését is.
A csomagtérajtó belső felére praktikusan felrögzített elakadásjelző háromszög könnyen hozzáférhető. A háromszög könnyen összecsukható, és saját tokjában tárolható.
Megjegyzés: Figyelem! A fentiek csupán a vezetőt támogató rendszerek. A biztonságos közlekedés mindenkor a vezető személyes felelőssége.
Ez az opció magában foglalja az első ködlámpákat is, amelyek köd vagy erősen csapadékos időjárás esetén javítják a látási viszonyokat. Kis sebességű manőverezés vagy sötétben való tolatás esetén 15 fokkal felfelé fordulnak kormányzáskor, megvilágítva az autó közvetlen környezetét. A Volvo különleges formatervét is jól kiegészítik. Az összes modellváltozatnál beletartoznak a Full LED fényszórók csomagjába – kivéve a T8 Twin Engine AWD.on modellt.
Még mielőtt beszállna autójába, okostelefonjáról távolról beindíthatja a motort vagy az állóhelyzeti fűtést, és előre lehűtheti vagy bemelegítheti az utasteret. A Volvo On Call emellett azt is lehetővé teszi, hogy személyes naptárjából a navigációs rendszerbe importálja megbeszélései helyszínét. Az üzleti utak kényelmesen követhetők, és vezetési napló formájában elmenthetők.
Ha lapos a gumi, hiba vagy vészhelyzet lép fel, a vezető egyetlen gombnyomással segítséget kérhet. A légzsák kioldása, vagy a biztonságiöv-előfeszítők aktiválódása esetén a rendszer automatikusan riasztja a Volvo On Call szervizközpontot. A Volvo On Call a betörési kísérletről is riasztást küld, és lehetővé teszi az autó műholdas követését.
A Volvo On Call emellett stabil internetcsatlakozást biztosít az autó tetőantennáján keresztül, és wifi-hotspottá alakítja a Volvót a benne ülők számára.
A hangvezérelhető Volvo On Call alkalmazás okostelefonra, iPad-re és hordható eszközökre (pl. Apple Watch, Android Wear és Microsoft Band 2) is letölthető. Windows 10-alapú PC-n és táblagépen is használható, kompatibilis a Flic gombokkal.
Magyarországon nem elérhető funkció.
Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket,
hogy Önnek már ne kelljen!
Bud Spencer a fekete nehézsúlyú profik világában. Föléjük tornyosul, elkapja öklöző kezüket, majd barátságosan odébb tolja őket. Kilóg mind közül, nem lehet nem szeretni.
Ettől azért lélekben mindenki kicsit letérdel. Ahogy hibátlan arányú, hófehér elefánttestével végighömpölyög Budapest épp a célnak megfelelő, soft-SUV-ok kerekei alá való terepet imitáló aszfaltján, hirtelen minden jelentéktelennek tűnik körülötte, legyen az X5-ös BMW, ML-Merci vagy éppenséggel Cadillac Escalade. Nem az embléma, nem a rettegésfaktor, de még csak nem is a méret számít, legalábbis nem mindig – ezt bizonyítja a Volvo nagy SUV-ja.
Új korszak. Tavaly debütált, a hazai piacra idén érkezett meg a Volvo XC90 második generációja, ami a 12 évig egyetlen komolyabb frissítéssel gyártott, s 2002-ben a Volvo első szabadidő-autójaként debütált ős után nem meglepő módon teljesen új, moduláris padlólemezre épült már. Hozott tömegcsökkentést persze, meg méretnövekedést is. A hosszúság 15 centis többlettel 5 centi híján 5 méteresre nőtt, de a szélességbe is beletoldottak 7 centit, amivel már az is több mint 2 méter, a magasság bezzeg apadt, nem egész 1 centivel. Az opciós légrugóval persze azt is növelhetjük, a bázisként 23,8 centis hasmagasság annak ültetésével 22,7 centire apasztható, illetve tekintélyes 26,7 centire növelhető. A tekintély persze alapból is megvan, a hűtőmaszk óriási, meghatározója az orrnak. Mögötte lamellás zsalurendszer őrzi a motor hőjét, ha arra bemelegedési fázisban szükség van.
Ne ringassuk magunkat álomképekbe: a prémium autók piacán, és azon belül is az SUV-k szegmensében a konnektoros hibridek nem elsősorban a hatékonysággal kívánnak hódítani. Noha utóbbi sem elhanyagolható szempont, a modern technológia, a villanyos suhanás – ami egyelőre elég nagy kiváltságnak számít – vagy éppen az impozáns teljesítmény és a luxus az, ami leginkább vonzza a vásárlókat, a zöld rendszámmal járó könnyebbségekről nem is beszélve. A lemezek alatt található technikák komplexitásai és képességei azonban egyszerűen lenyűgözőek, amit a Volvo XC90 T8-as csúcsverziója is bizonyított.
Nem kell nagyon ecsetelnünk, hogy a tavalyi, 2015-ös év kétségkívül egyik legnagyobb durranása a Volvo XC90 debütálása volt. Nem csak itthon, nemzetközi vizeken is, rengetegen várták, megérkezett, jött, látott és győzött. Noha több, mint 10 évet kellett várni a modellfrissítésre, úgy érezzük: megérte.
A Volvo XC90 csúcsverziója, a T8 Twin Engine 2,1 literes átlagfogyasztást és 5,6 másodperces gyorsulást ígér a katalógusban, ami papíron verhetetlen kombinációnak tűnik. Vajon a gyakorlatban is igazolja a fokozott várakozásokat?
Most nem csak a forma, a technika is kocka, hiszen a hálózatról tölthető hibrid hajtás az első jelentős lépés az elektromos autózás felé. Már rá van utalva az ember az elektromos töltőpontokra, de akkor sincs tragédia, ha nincs ideje ilyesmire, és nyugodtan mehet hosszú távra is különösebb tervezgetések vagy másik autó bérlése nélkül. A T8-as fantázianevű hibrid hajtásnál a 2,0 literes négyhengeres benzinmotor kompresszorral és turbófeltöltővel karöltve dolgozik (320 LE), a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja (87 LE). Elektromos módban utóbbi önmagában mozgatja a nagy és nehéz járművet, de a dinamika ilyenkor is megfelelő. Spórolás mellett sportolásra is lehet használni mindezt, hiszen amíg az akkumulátor bírja szuflával, addig több mint 400 lóerőnek parancsol a sofőr. Akkor sincs különösebb változás, ha netán kimerül a telep és nincs lehetőségünk tölteni, hiszen a benzinmotor még mindig bő 300 lóerővel hajt, és annyi energia mindig van, hogy szükség esetén a hátsó kerekek is aktiválódjanak.