Bár a SPARI története a 60-as évekig nyúlik vissza, de hivatalosan 1999-ben alakult meg a Lágymányosi Spari Vízisport Diáksport és Szabadidő Egyesület. Immár több évtizede foglalkoznak vízi sportokkal, amik között a kajakozás és kenuzás is szerepel.
Guj Attila, a 14 év feletti kenusok edzője, már több, mint 25 éve van a klubnál. Általa került hozzánk, az Ivanics Csoporthoz az az 5 darab kenu, melyek tanulóhajóként elég nehéz sorsra ítéltettek. Természetesen, ha valaki legelőször kezd valamibe, nem lesz egyből profi. Az edzéshez az is hozzá tartozik, hogy a kenut a vízre kell helyezni a szárazföldről, ki kell vinni a csónakházból. Bár a kenuk meglepően könnyűek, manőverezni velük két lábon kifejezetten nehéz, főleg, ha az embernek nincs rutinja. Előfordul, hogy egy-egy kenu leesik a földre, neki koppan a falnak vagy a stégnek, mólónak. Bár strapabíróak, idő után megkopnak, esetleg ki is lyukadhatnak. Ezt pedig meg kell javítani.
A sport fontos helyen szerepel az Ivanics Csoport szívében, így elvállaltuk, hogy befoltozzuk a lyukakat és lehetőséget biztosítunk, hogy minél több fiatal tudja élvezni a kenuzás élményét.
Miután megérkeztek a hajók és szemügyre vettük őket, bakra kerültek és elkezdtük lecsiszolni a sérüléseket, hogy könnyen hozzáférhessünk a kritikus részekhez, valamint, hogy megfelelő felületet hozzunk létre azoknak az anyagoknak, amikkel a problémákat orvosoljuk.

Miután lecsiszoltuk és kezeltük a felületet, előkészítjük a szükséges poliészter gyantát, amivel az üvegszálas paplant rögzítjük a lyukakra úgy, hogy az teljesen lezárt legyen, ne tudjon áthatolni a víz.


Amikor megszáradt a poliészter gyanta és be lett zárva a lyuk, utána újra csiszolás következik annak érdekében, hogy észrevehetetlen legyen a javítás, ne legyenek domborulatok az esetlegesen elfolyt, elálló poliészter gyanta vagy üvegszálas paplan miatt.
Ha újra sima a felület, akkor egy újabb kezelést követően rákerül a gelcoat fényezés. Ezt úgy helyezzük a kenukra, hogy minden egyes négyzetmilliméterre megfelelő mennyiség jusson és úgy keverjük, hogy ne üssön el az újonnan felvitt gelcoat színe a régitől.

Az elkészült, újra fényezett, befoltozott kenuk már csak Attila edzőre vártak, aki hatalmas örömmel fogadta őket vissza. Azóta a kenuk újra vízen vannak a Lágymányosi-öbölben, teszik a dolgukat és készségesen állnak rendelkezésére minden ifjú kenuzni vágyónak.


Székesfehérvári motorszalonunk és szervizünk ideiglenesen bezár
Schneider Electric új Ford flottával zöldít: Elektromos Ford Explorerek az Ivanicstól
Erős 2024-es kezdés a gépjárműpiacon
Így működik az EU-ban az e-segélyhívó rendszer
100 000 darab FFP2-es maszkot adtunk át a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórháznak
Volvo EX30 Bemutató rendezvény
2000 MG a Magyar utakon
Etikus Vállalat Díjban részesült az Ivanics Csoport
Idén ősszel is „Látni és látszani”
Ford Driving Skills vezetéstechnikai képzések
Kawasaki Magyarország Sajtóközlemény
Kenu javítás a Lágymányosi Spari Egyesület részére
Boat Road Show 2023 - Budapest