A KLX450 egy igazi enduró versenymotor, amely a motokrossz erejét az elektromos indítás kényelmével ötvözi.
Az elektromos indítás a tervezés egyik elengedhetetlen feltétele volt. Az elektromos és a berúgókaros indítás együttes megléte azt jelenti, hogy a motor gyorsan újraindítható ha lefullad vagy le kell állítani.
A hullámos féktárcsák tisztán tartják a betéteket, körről körre, minden Enduro menetben.
A Kawasaki LED hátsó lámpát szerelt a motorra a messze lemaradó versenytársakra való tekintettel.
A KLX450 műszerei tájékoztatják az Enduro vezetőit, hogy mi történik az adott pillanatban. Ezek a könnyűsúlyú digitális műszerek magukban foglalják a sebességmérőt, dupla napiszámlálót, kilométerszámlálót és órát.
Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű egyhengeres
Lökettérfogat: 449 cm³
Furat x Löket: 96 x 62.1 mm
Kompresszióarány: 12.0:1
Szelepvezérlés: DOHC, 4-szelepes
Üzemanyagrendszer: Karburátor: Keihin FCR-MX40
Gyújtás Digitális: DC-CDI
Indítás: Elektromos és berúgókaros
Kenés: Kényszerkenéses, félszáraz karter
Fék [első] / Első fék típusa: 250 mm-es egytárcsás, ikerdugattyús féknyereggel
Fék [hátsó] / Hátsó fék típusa: Szimpla 240 mm hullámos tárcsa, egydugattyús féknyereggel
Felfüggesztés [első]: 48 mm-es fordított teleszkópvilla, AOS rendszer, állítható húzó (18 fokozat) és nyomófokozat (22 fokozat)
Felfüggesztés [hátsó]: Új Uni-Trak rendszer, állítható nyomófokozat: 22 fokozat alacsony sebességre és 2 vagy több fordulat nagy sebességre; állítható húzófokozat: 22 fokozat, állítható rugóelőfeszítés
Áttétel: 5 sebességes
Véghajtás: O-gyűrűs lánc
Tengelykapcsoló: Nedves többtárcsás
Váz típus: Keret, alumínium
Utánfutás: 122 mm
Rugóút, első: 305 mm
Rugóút, hátsó: 315 mm
Gumi [első]: 80/100-21M/C 51P
Gumi [hátsó]: 120/90-18M/C 65P
H x Sz x M: 2,175 x 820 x 1,250 mm
Tengelytáv: 1,480 mm
Hasmagasság: 315 mm
Ülésmagasság: 935 mm
Üzemanyag mennyiség: 8 liter
Menetkész tömeg: 126 kg