6 814 000 Ft
Kilométer
- km
Üzemanyag
Benzin
Gyártási év
2020
Kivitel
5 ajtós
-
stock# 10161
Ritkán érezzük egy új autóról első pillantásra, hogy ez az, ami kell, ez az, ami jó.
Az új generációs Hyundai i30 ilyen autó.Európában terveztük, fejlesztettük és gyártjuk. Mindenkit lenyűgöz életkortól, életmódtól függetlenül. Felszereltsége magában foglalja a Hyundai biztonsági és kényelmi technológiáit, ami tovább növeli vonzerejét.
Az új generációs i30 meghatározza a Hyundai soron következő modelljeinek formavilágát. Finom sziluett és erőteljes részletek kombinációja határozottságot és kifinomultságot kölcsönöz a modellnek.
Peter Scheyer, a Hyundai Motor Group vezető formatervezője és elnöke így mutatta be az új generációs i30-at:
„Látni és érezni lehet az új energiákat, amit az új generációs i30 is büszkén képvisel. Ezen a modellen látható a Hyundai egyik jellemző személyiségjegye, az általunk „vízesés formájúnak” nevezett, új kialakítású hűtőrács."
Az új generációs i30 belső terének ékköve a vízszintesen elrendezett műszerfal elegáns egyszerűsége. Ideálisan helyezkedik el a lebegőnek tetsző, könnyen kezelhető 8”-es érintőképernyő, amely naprakész szolgáltatásokat és egyszerű okostelefon csatlakozást (Apple CarPlay és Android Auto) nyújt.
A stílusa az, ami az új generációs i30 karakterét időtállóvá teszi.
Gondtalanul telik az idő a vadonatúj i30-ban. Ez az elsőolyan Hyundai modell, amelyben alapfelszereltség a vezető éberségének csökkenésére figyelő rendszer(DAA), amely észleli, ha a sofőr a kelleténél kevésbéképes koncentrálni a biztonságos autóvezetésre. A biztonságra ügyel az önálló vészfékező rendszer (AEB) és a sebességtartó- és korlátozó automatika.
A DAA a kormányszög, a kormányzási nyomaték, a jármű forgalmi sávon belüli helyzete és a menetidő ellenőrzése és elemzése révén képes felismerni, ha a vezető kezd fáradni, és ilyenkor hang- és fényjelzéssel figyelmeztet a potenciális veszélyre. A rendszer érzékenysége állítható.
A SLIF az elülső kamerát, valamint a navigációs rendszertől kapott információkat együttesen felhasználva azonosítja a forgalmi jelzőtáblákat, és valós időben jeleníti meg az éppen aktuális sebességkorlátozásokat. Az információ a navigációs berendezés kijelzőjén és a Supervision műszeregységben egyaránt megjelenik.
Hang- és fényjelzéssel figyelmeztet a holttérben tartózkodó, közeli járművekre.
Az FCWS az előre tekintő kamera segítségével észleli, ha frontális ütközés veszélye fenyeget, és figyelmezteti erre a sofőrt. Az AEB pedig automatikus vészfékezéssel igyekszik elkerülni az ütközést, vagy csökkenteni annak súlyosságát. Az FCWS opcióként elülső radarral is kiegészíthető, ami a gyalogosok észlelését is lehetővé teszi.
Automatikusan tartja az előre beállított távolságot az elöl haladó jármű mögött, állandóan lassítva vagy gyorsítva az előre meghatározott tempóra. A lassan haladó, meg-megtorpanó forgalomban az ASCC teljes megállás után is képes tartani az előre beállított követési távolságot. Amint úgy érzékeli, hogy ismét elindult a forgalom, a rendszer újraindítja az erőforrást.
A rendszer megakadályozza a vezető figyelemvesztése következtében előforduló, nem szándékos sávváltásokat, ezzel fokozva a jármű aktív biztonságát. Az LKAS rendszer hang- és grafikus jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, majd szükség esetén korrekciós erőhatást gyakorol a kormányra.
Az új benzines turbómotorok élénk menetteljesítményekkel ruházzák fel a vadonatúj i30-at. A kínálat csúcsa az új 1,4 literes T-GDI erőforrás, amely mindössze 1500/percnél 140 lóerőt ad le.
Szintén rendelkezésre áll az új, 120 lóerős 1.0 T-GDI benzinmotor, valamint a három teljesítményszinten: 95, 110 vagy 136 lóerővel elérhető, 1,6 literes turbódízel erőforrás. A hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (DCT), a pontos kormányművel és a dinamikusabb vezethetőséggel együtt mindez emlékezetes vezetési élményt kínál.
Az utastér megnyugtató kifinomultsága még jobb térérzetet, fokozott eleganciát és minőségi hatást eredményez. Mindez nem illúzió: a vadonatúj i30 a kategória egyik legtágasabb képviselője.
Az érzést nagyméretű panoráma napfénytető erősíti, míg a nyomógombos, elektromos rögzítőfék alkalmazásával hasznos hely szabadul fel az első ülések között, amelyek akár fűthető, szellőztethető kivitelben is megrendelhetők.
Szűk helyen komoly kihívást jelenthet a parkolás, különösen rossz látási viszonyok mellett. Az első és hátsó lökhárítókban elhelyezett érzékelők a szemmel nem látható akadályokat is észlelik, és időben figyelmeztetik a vezetőt, így elkerülhető a koccanás.
A vadonatúj i30-ra a Hyundai egyedülálló, ötéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciális konstrukciója vonatkozik.
Az elektromos rögzítőfék aktiváló kapcsolója jóval kevesebb helyet foglal, mint egy hagyományos kézifékkar. Ráadásul a fék behúzása és oldása is egyszerűbb, hiszen csak egy gombot kell megnyomni.
A 8” lebegő érintőképernyőn nem csupán az útvonal-információk jeleníthetők meg. A navigációs rendszer LIVE szolgáltatásai élő forgalominformációval, traffipax riasztással, időjárás-jelentésekkel és turisztikai tájékoztatással is szolgálnak.
Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket,
hogy Önnek már ne kelljen!
Rokonszenves, hogy nincs semmilyen trükközés az autó súlyával. Az eddigi 53 liter helyett a tank megmaradt 50 literesnek és nincs buktató a futóművel sem. Minden modell megkapja az igényesebb, hátul is független, többlengőkaros felfüggesztést, akárcsak eddig.
Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult Hyundai i30 is, amely több szempontból is megszorongathatja a vetélytársakat.
Kezdjük ott, hogy nem csak a lóerők és a Nm-ek tekintetében gyarapodott az 1,6 literes dízel, de a gyáriak közleménye szerint csendesebb és finomabb járású lett. Mindkét tulajdonságot meg tudjuk erősíteni, előbbit mérhetően is, utóbbit pedig fülünk alapján, de egyértelműen. A jobb zajszigetelés révén már nem zavaró a négyhengeres dízel járása, ami sem alacsonyabb, sem magasabb fordulaton nem számít tolakodónak, így végre a kategória kulturáltabb tagjai közé tartozik. Ugyanígy érezhető és mérhető, hogy alacsonyabb fordulatszámokon jóval élénkebb a frissített dízel, amelyben a turbó korábban tölt és 1900/perc helyett immár 1750/percnél jelentkezik a csúcsnyomaték. A különbség jelentős, arról nem is beszélve, hogy a duplakuplungos váltó nem emészt fel annyi nyomatékot, mint a korábbi hatfokozatú hagyományos automata.
Közel 200 ezer kilométert futott ez a Hyundai i30, de a nagy részét simán letagadhatná. A koreai-cseh kombi jó állapotát az is magyarázza, hogy csak nemrég járt le az ötéves garanciája, ennek ugyanis az volt a feltétele, hogy végig márkaszervizbe hordják, igaz, flottaüzemeltetők ezen amúgy sem szoktak spórolni. De vajon nem időzített bomba a korosodó common-rail dízelmotor?