Autógáz átalakítás és szerviz

Miért válassza az autógázt?

Gazdaságosabb, olcsóbb
Az üzemanyagárak, valamint a fogyasztási adatok figyelembevétele mellett, kb. 40%-ot spórolhat az üzemanyag költségein.

Gyors megtérülés
Havi 3-4000 megtekkt km esetén akár három hónap alatt megtérül a beszerelés költsége.

Változatlan teljesítmény
Szakszerű beépítés és beállítás esetén nem csökken az autó teljesítménye.

Élettartam növekedés
A tisztább égés és a kopáscsökkenés miatt, a megfelelően beállított és karbantartott gázüzemű motor élettartama jelentősen megnövekedhet.

 

A gázüzem

Benzines – szívó vagy turbó – gépkocsik átalakítását vállaljuk LPG gázzal történő üzemeltetésére. Az átalakítás során a gk. pótkerekének helyére un. pótkerék tartályt építünk be, ami a jobb helykihasználás miatt előnyös. Azonban külön kérésre nagyobb térfogatú hengeres tartályt is beépítünk.
Azoknál a gépkocsiknál, ahol nincsen már pótkerék hely – S60, V60, XC60 – ott sajnos nem kivitelezhető biztonságosan ez a fajta átalakítás, továbbá közvetlen befecskendezésű (GDI) motoroknál sem.

A gázüzemű rendszer a gáztartályból, a betöltő csonkból, az üzemanyag vezetékekből, egy reduktorból, továbbá a befecskendező szelepekből áll. A vezérlést elektronika látja el. A gépkocsi gázzal történő üzemelése teljesen automatikus. A jármű benzin üzemmel indul, majd a hűtővíz 40°C-ra történő melegedését követően automatikusan gázüzemre áll át. Amennyiben a gáztartály kiürül, úgy a rendszer jelzést ad, majd visszaáll benzin üzemre. Az LPG gáz tankolása Mo-on első sorban a MOL, AGIP, LUKOIL kutakon lehetséges, továbbá a környező országokban – pl. Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Ausztria, Olaszország – is elérhető.

A gázzal történő üzemelés során a motor gáz fogyasztása a benzinnél kb. 10-15%-kal magasabb, a teljesítménye 3-4%-kal alacsonyabb. Összességében azonban a teljes üzemeltetés költsége 30-40%-kal alacsonyabb.

Egy példa: Volvo S40 2.4 benzin átlagfogyasztása 8,5L/100km. Ez gáz üzemmel kb. 9,5L/100km. A gáz literenkénti ára 230Ft/L, a benzin 420Ft/L. Eszerint 100km benzin üzemmel 3.570Ft, míg gáz üzemmel 2.185Ft. A megtakarítás jelen esetben 38%. A beépített tartályokkal kb. 370-500km tehető meg. Számításaink szerint a gázüzemre történő átalakítás várható megtérülése 20.000 km alatt történik meg, ami átlagosan 1 év alatt kerül egy gépkocsiba.

A gázzal üzemelő járművek esetében a mélygarázsok használatát az új 28/2011. (IX. 6.) BM rendelet az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról immáron nem korlátozza, illetve az általunk szerelt készülékek biztonsági szelepekkel ellátottak, így a követelményeknek megfelelnek.

 

A gázüzemre történő átalakítás és forgalomba helyezés

Jelenleg Lovato és Landi Renzo szetteket építünk be. A készletek bármilyen típusú gépkocsiba beépíthetők, legyen az Volvo, Ford vagy egyéb gépkocsi.
A járművek átalakítása történhet egyedi-, vagy sorozatengedély alapján. Az átalakítás időszükséglete az alkatrészek beérkezését követően 1-2 munkanap. Ekkor a gépkocsiba beépítésre kerül, az un. gáz-szett. Ezt követően rövid próbaút, majd az adminisztráció elvégzése szükséges. A gépkocsi átadását követően kb. 1000-2000km múlva a jármű ellenőrzése szükséges.

Az adminisztrációhoz minden esetben szükségesek az alábbi dokumentumok: forgalmi engedély, munkalap, meghatalmazás az átalakításra, meghatalmazás a vizsgáztatásra. Cég esetében cégkivonat másolat és aláírási címpéldány másolat.
Az egyedi engedélyes átalakítás adminisztrációja 2-3 hetet vesz igénybe, mivel itt egy un. Átalakítási dokumentációt kell készíttetni.

A sorozat engedélyes átalakítás ennél lényegesen egyszerűbb, mivel itt egy már meglévő dokumentáció alapján, a jármű átalakításának forgalmiba történő bejegyzése a helyszínen megtörténik.

A gáz rendszer karbantartása és a jármű műszaki vizsgáztatása nem tér el a hagyományos időintervallumtól. A gázrendszerben 15-20-30ekm-ként - ahogy a gépkocsi normál szervize jön – kell a gáz-szűrőt cserélni, továbbá az esetleges szivárgásokat ellenőrizni.

 

Az átalakítás várható költsége

A gázátalakítás költsége jelen árfolyamok figyelembe vételével az alábbi táblázat alapján kalkulálható. Az árak az átalakítás költségét tartalmazzák, a hatósági díjak külön kerülnek kiszámlázásra.

Fogyasztói ár ( bruttó )

 

Egyedi engedélyeztetés

Sorozat engedély esetén

4 hengeres

238 300 Ft

218 000 Ft

4 hengeres turbo

278 700 Ft

258 700 Ft

5 hengeres

319 000 Ft

299 100 Ft

5 hengeres turbo

402 500 Ft

382 500 Ft

6 hengeres 140 kW -ig

323 100 Ft

303 100 Ft

6 hengeres 140 kW - 240kW

375 600 Ft

355 600 Ft

8 hengeres 250kW -ig

382 400 Ft

362 300 Ft

A gáz-szett beépítése során, az üzemeltetéshez javasolt néhány kiegészítő is. Ezek közül a legfontosabb az un. szelepvédő folyadék. A gázüzem a szelepek hűtését, kenését kevésbé látja el, mint a benzin, ezért fokozottabb a szelepfészkek kopása. Ez első sorban Suzuki, Toyota és kisebb hengerűrtartalmú Ford motorok esetében fordult eddig elő. Ennek megelőzésére javasoljuk ennek a szelepeket védő folyadéknak a használat. Tovább fontos kiegészítő lehet a defektjavító készlet, amely pótkerék használatát teszi szükségtelenné, hiszen annak helyét a tartály foglalja el.