Kawasaki Z1000SX

Áttekintés

Az erő, amely megmozdít

Találd meg az erőt, mely megmozdít az új, Z1000SX modellben, melynek nem csak stílusa vonzó, de rendelkezik a legújabb elektronikai, vezetőt segítő rendszerekkel, és nem utolsó sorban egy praktikus túramotor. A Z1000SX az a jármű, mely kielégíti a hosszútávú kényelemre vonatkozó igényeidet, ugyanakkor rerndkívül sportos élményt nyújt.

 

Sport? Túra? Sporttúra

A modell most megkapta a sportgépeinken használatos IMU rendszert, mely a jármű viselkedésének 6 paraméterét figyeli és aszerint segíti a vezetőt a kanyarodásban, a fékezésben és még több más területen.

 

Lélegzetelállító

Az erős, 1.043 cm3-es, folyadékhűtéses, 4-ütemű, soros, 4-hengeres motor erőteljesen gyorsít végig az egész tartományon és nem áll meg a vörös tartományig. A motor rendkívül érzékeny, erős a közepes tartományon is, és mámorító a szíváshangja. Az átállított motor egyenletes teljesítmény-leadással működik, könnyen kezelhető és hozzájárul a vezető kényelméhez és magabiztosságához.

 

Beömlők

Kifejezetten úgy tervezték a szívórendszert, hogy a fizikailag érezhető gyorsulást egy lélegzetelállító hanggal támogassa, mely a Z1000SX modell utcai megjelenésének egyik kulcseleme lett.

A légbeömlők hűvös levegőt vezetnek a légszűrőházba az olalsó burkolatok első részén lévő belépőnyílásokon keresztül, így minimális az előmelegített levegő okozta teljesítményveszteség.

 

Szélvédelem

Az új, dupla buborékos szélvédő hozzájárul a megnövekedett szélvédelemhez. Mind eddig is, a szélvédő, három lépcsőben, kézzel (szerszámok nélkül) állítható a vezető igényeinek megfelelően.

 

Csomagtartó dobozok

A külön kapható csomagtartó dobozokat egyszerűen lehet cserélgetni a felerősítő rendszer segítségével, mely tovább növeli a kényelmet. A dobozok észrevétlenül belesimulnak a jármű hátsó részébe, a rögzítő elemek egészen közel engedik a csomagtartót a motorkerékpár középvonalához, és a rögzítők tiszta kialakítása miatt a dobozok nélkül is harmonikus marad a jármű külseje.

 

LED fényszórók

A Z1000SX modell élesebb külsejéhez nagymértékben hozzájárul a dupla LED fényszóró (mindkettőben megtalálható tompított és távolsági fény és a LED helyzetjelző).
Az új fényszóró jelentősen erősebb fénye messzebbre és szélesebb tartományban világít.

 

Ergonómia

A Z1000SX laza üléshelyzetét úgy tervezték, hogy egyaránt megfeleljen a városi, túra és sport használatra. A kényelem és a vezethetőség kombinációja sokféle helyzetben segíti a vezetőt.
A vezető és utasülések kényelmesek. Az áttervezett vezetőülés szélesebb, míg az utasülés hosszabb (25 mm-rel). Az elöl vastagabb ülés uretán párnázata 3 mm-rel vastagabb.

 

Kanyarodást segítő elektronika

A legújabb szoftvereket és a kompakt Bosch IMU (Inercia mérőegység) visszajelzéseit felhasználva, a KCMF rendszer figyeli a motor és a váz paramétereit a kanyarodás során - a belépéstől, a kanyarközepén keresztül a kigyorsításig - és hozzáigazítja a fékerőt és motorteljesítményt, hogy egyenletes legyen az átmenet a gyorsítástól a fékezésig és vissza és, hogy segítse a vezetőt az ideálís ív megtartásában a kanyarban.

 

Kipörgésgátló

A három üzemmód a használati módok széles tartományát lefedi a sportos motorozástól az óvatos, csúszós útfelületeken való magabiztos motorozásig. Az IMU visszajelzései miatt ez a rendszer sokkal pontosabban működik, mint a korábbi modellé.

 

Intelligens blokkolásgátló

A Kawasaki supersport minőségű, rendkívül pontos fékvezérlő rendszere, a Z1000SX modellen az alapfelszereltség része. Ugyanezt a rendszert használja a Ninja H2 és a Ninja ZX-10R modell is, de a Z1000SX modellen a beállításai mások, hogy jobban illeszkedjen a járműhöz.

Műszaki adatok

MOTOR

Motor típus: Folyadékhűtéses, négyütemű soros, négyhengeres
Lökettérfogat: 1,043 cm³
Furat x Löket: 77 x 56 mm
Kompresszióarány: 11.8:1
Szelepvezérlés: DOHC, 16-szelepes
Üzemanyagrendszer: Üzemanyag-befecskendezés: Ø38 mm x 4 
Indítás: Elektromos
Kenés: Kényszerkenéses, nedves karter

FÉKEK & FELFÜGGESZTÉS

Első fék típusa: Dupla, úszóágyazású, 300mm-es, hullámos tárcsa. Radiális rögzítésű, monoblokk, 4 dugattyús féknyereg.
Hátsó fék típusa: Egyoldali, hullámos 250 mm-es féktárcsa, Féknyereg: egydugattyús
Felfüggesztés [első]: 41-mm-es felfordított villa, húzó-, nyomófokozati és rugó előfeszítés beállíthatósággal
Felfüggesztés [hátsó]: Vízszintes kapcsolású, gáztöltéses, állítható előfeszítéses lengéscsillapító

TELJESÍTMÉNY & ERŐÁTVITEL

Maximális teljesítmény: 104.5 kW {142 LE} / 10,000-es fordulaton
CO2 kibocsátás: 159g/km
Maximális nyomaték: 111 N•m {11.3 kgf•m} / 7,300-es fordulaton
Áttétel: 6-sebességes
Véghajtás: O-gyűrűs lánc
Primer áttételi arány: 1.627 (83/51)
1. fokozat: 2.600 (39/15)
2. váltóáttét: 1.950 (39/20)
3. váltóáttét: 1.600 (24/15)
4. váltóáttét: 1.389 (25/18)
5. váltóáttét: 1.238 (26/21)
6. váltóáttét: 1.107 (31/28)
Tengelykapcsoló: Nedves többtárcsás, kézi

VÁZ & MÉRETEK

Váz típus: Dupla cső, alumínium
Utánfutás: 102 mm
Rugóút, első: 120 mm
Rugóút, hátsó: 144 mm
Gumi [első]: 120/70ZR17M/C (58W)
Gumi [hátsó]: 190/50ZR17M/C (73W)
H x Sz x M: 2,100 x 790 x 1,1851,235 mm
Tengelytáv: 1,440 mm
Hasmagasság: 130 mm
Ülésmagasság: 815 mm
Üzemanyag mennyiség: 19 liter
Menetkész tömeg – Kombinált: 235 kg
Kapcsolat

Érdeklődik a jármű iránt? Kipróbálná?

Kérjen ingyenes visszahívást,
vagy hívjon minket a +36 1 7766 500-as telefonszámon!