Ford Focus RS

Áttekintés

Lenyűgöző külső, bámulatos teljesítmény

350 LE, 266 km/óra csúcssebesség és 1 g oldalirányú gyorsulás.

A 2,3 literes EcoBoost motorral hajtott új Focus RS meggyőző teljesítményt nyújt.

Erejét egy sor speciális műszaki megoldásnak köszönheti. Ilyen például az összkerékhajtás, az indításvezérlés és a választható üzemmódok alkalmazása, hogy tökéletesen illeszkedjen az Ön vezetési stílusához.

A külseje és a stílusa pedig önmagáért beszél...

 

Ford Focus RS - Összkerékhajtás 

Kanyarban is az élen jár

Gyorsítás kanyarodás közben? Nem probléma! A Ford Performance összkerékhajtás (AWD) dinamikus nyomatékelosztó rendszere több mint 1 g oldalirányú gyorsulást tesz lehetővé. Ráadásul úgy, hogy közben az autó valósággal rátapad az útra, így végig pontosan irányítható marad.

A rendszer az Elektromos vezérlésű ikerkuplunggal elősegíti a motor nyomatékának a kiegyenlítődését az első kerekek között, az útfelület és a vezetési körülmények függvényében. Így ez az intelligens technológia lehetővé teszi a versenypályákon megszokott, sportos kanyarodást.

 

 Ford Focus RS -

Technológiai bravúr: a 2,3 literes EcoBoost motor

A 2,3 literes EcoBoost motor forradalmi technológiája közvetlen befecskendezést, ikerfüggetlen, variálható vezérműtengelyi időzítést, valamint ikerturbó-feltöltést tartalmaz.

A motort kifejezetten az új Focus RS modellre kalibrálták, az eredmény nem is maradt el: 350 LE csúcsteljesítmény és 440 Nm maximális nyomaték (túltöltéssel 470 Nm).

A kis fordulatszám mellett is kiváló reakcióképesség és ülésbe szegező gyorsulás középtartományban is. Ez a motor az autózás szerelmeseinek készült.

Vezetési élmény

A technológia sportos oldala

Az új Focus RS intelligens műszaki megoldásokkal veszi körül vezetőjét.

Mindegyik másra való, de a céljuk közös: azért vannak, hogy Ön maximálisan kihasználhassa az autó képességeit.

 

 Ford Focus RS - Összkerékhajtás

Kanyarban is az élen jár

Gyorsítás kanyarodás közben? Nem probléma! A Ford Performance összkerékhajtás (AWD) dinamikus nyomatékelosztó rendszere több mint 1g oldalirányú gyorsulást tesz lehetővé. Ráadásul úgy, hogy közben az autó valósággal rátapad az útra, így végig pontosan irányítható marad.

A rendszer az Elektromos vezérlésű ikerkuplunggal elősegíti a motor nyomatékának a kiegyenlítődését az első kerekek között az útfelület és a vezetési körülmények függvényében. Így ez az intelligens technológia lehetővé teszi a versenypályákon megszokott, sportos kanyarodást.

 

Ford Focus RS - Üzemmódválasztó 

Az út változhat, de az élmény marad

Az új Focus RS vezetési és kezelési tulajdonságait könnyedén a saját igényeihez igazíthatja, mindegy, hogy közúton vagy versenypályán szeretné használni. Egyetlen mozdulat, és válthat a Normál, a Sport és a Verseny (Track) üzemmódok között. Az üzemmódok szabályozzák az összkerékhajtást, a Lengéscsillapítót, az Elektronikus menetstabilizálót és az ABS rendszert, a kormány és a motor reakcióit, de még a motor hangját is! Ha versenypályán vezet, beállíthatja a Drift üzemmódot, amelyben a nyomatékelosztás segít, hogy igazán sportosan kanyarodhassunk.

 

 Ford Focus RS - Felfüggesztés

A vezetési stílushoz alkalmazkodó felfüggesztés

A modern, eddig versenyautóknál alkalmazott, keményebb Öhlins Tenneco felfüggesztésnek köszönhetően a Focus RS mindig könnyen irányítható. Ez a megoldás nemcsak az úttartást és a kezelhetőséget javítja, hanem a tapadást is erősíti, így az autó kormányozhatóbb, Ön pedig jobban „érzi az utat”. Versenypályán a kétféle üzemmódban is üzemeltethető lengéscsillapítónak köszönhetően akár még keményebb beállítást is megadhat, így még bátrabban léphet rá a gázpedálra.

 

Ford Focus RS - Rajtelektronika 

Készüljön az indulásra!

Állítsa be a műszerfal menüjében az Indításvezérlés (Launch Control) funkciót, tegye a váltót egyesbe, adjon padlógázt, majd engedje fel a kuplungot! Az RS modern műszaki megoldásainak köszönhetően az autó azonnal konfigurálja az alvázat és az erőátvitelt az álló helyzetből elérhető lehető legnagyobb gyorsulás érdekében. Bármilyenek is legyenek a pályaviszonyok, az Összkerékhajtási rendszer a nyomatékot mindig megfelelően osztja szét. Így az autó maximálisan kiaknázhatja a motor teljesítményét (turbófeltöltés esetén). A rendszer egyúttal a kipörgésgátlót is kezeli, valamint maximális tapadásra állítja a lengéscsillapítást.

 

Ford Focus RS - Személyre szabható 

Egy mozdulattal testre szabható

A lengéscsillapítás beállításához a kormányt sem kell elengednie, sőt, még a szemét sem kell levennie az útról. Egyszerűen válassza a bajuszkapcsolóval az alap üzemmódot (Base Mode), ami kényelmesen sportos vezetési élményt biztosít! Persze ugyanilyen egyszerűen választhatja a sport üzemmódot (Sport Mode) is, ha erőteljesebb reakciókat szeretne, és még pontosabb irányíthatóságot mind egyenes, mind kanyargós úton. A rendszer egyértelműen megjeleníti a vezető számára az aktuális lengéscsillapítási beállítást, így sosem kell keresgélni, hogy éppen melyik beállításban autózik.

 

 Ford Focus RS - Gyorsulás

Maximális gyorsulás

Modern technológiák egész sora gondoskodik arról, hogy a sebességváltások zökkenőmentesen menjenek, és a motor mindig maximális gyorsulást biztosítson. A sportos váltásjelző lámpának köszönhetően minden sebességfokozatban látható az ideális váltási pont: 6900 percenkénti fordulatszám közelében a lámpa villogni kezd, így figyelmeztetve a sofőrt, hogy ideje magasabb fokozatba kapcsolni.

 

Ford Focus RS - Bi-Xenon 

Igen, jól látja

Az új Focus RS Bi-Xenon fényszórói nemcsak látványosak, hanem intelligensek is, hiszen fényükkel követik az utat: ahogy elfordítjuk a kormányt, úgy fordulnak el a lámpák is, így mindig arra világítanak, amerre kell. És ez még nem minden: a Focus RS fényszórói a világítási mintázatukat a sebességnek, a környezetnek és a vezetési feltételeknek megfelelően módosítják. Hét különféle üzemmód gondoskodik arról, hogy mindig megfelelően világítsanak – városban, vidéken, autópályán vagy kedvezőtlen időjárás esetén is.

 

 Ford Focus RS - Abroncsnyomás figyelés

Az abroncsnyomás csökkenésére figyelmeztető rendszer

Ha útközben valamelyik kerékben csökkenni kezd a levegő nyomása, akkor erre a Keréknyomás-figyelő rendszer (TPMS) a műszerfalon megjelenő ikonnal azonnal figyelmezteti a sofőrt, így biztonságosan megállva a probléma könnyedén elhárítható.

 

 Ford Focus RS - Visszagurulásgátló

Emelkedőn is könnyen indul

A Visszagurulásgátló megakadályozza, hogy az autó visszaguruljon emelkedőn való indulásnál. A funkció működésének alapja a féknyomás hosszabb idejű fenntartása, hogy a vezetőnek több ideje jusson a fékről a gázra lépni, és így uralma alatt tarthassa a járművet.

 

Ford Focus RS - Tempomat 

Állítsa be a kívánt sebességet, és a Focus RS megtartja!

A Sebességtartó automatikával egybeépített sebességkorlátozó lehetővé teszi a maximális sebesség beállítását. Az autó ezt követően az adott sebességet tartja, így a vezetőnek nem kell levennie a szemét az útról. Ha mégis gyorsabban kell haladnia, a rendszer felülbírálatához egyszerűen nyomja meg a gázpedált!

 

 Ford Focus RS - Automatikus visszapillantó

Automatikusan elsötétülő visszapillantó tükör

Könnyebb az éjszakai autózás, ha a hátul haladók lámpái nem vakítják el a vezetőt. Ezért az innovatív, Automatikusan elsötétülő belső visszapillantó tükör figyeli a fényszórók fényét, és tompított beállításra vált, ha szükséges.

Teljesítmény

Teljesítmény mindenek felett

A Focus RS a Ford Performance különleges csapatának fejlesztése, a legendás RS sorozat legújabb modellje.

Átlagon felüli kialakítás és fejlett műszaki megoldások: megint magasabbra tettük a lécet.

 

 Ford Focus RS - EcoBoost motorok

Erős testben erős szív

A 2,3 literes EcoBoost motor forradalmi technológiája közvetlen befecskendezést, ikerfüggetlen, variálható vezérműtengelyi időzítést, valamint ikerturbó-feltöltést tartalmaz.

A motort kifejezetten az új Focus RS modellhez kalibrálták, az eredmény nem is maradt el: 350 LE csúcsteljesítmény és 440 Nm maximális nyomaték (túltöltéssel 470 Nm).

Alacsony fordulatszám mellett is kiváló reakcióképesség és ülésbe szegező gyorsulás középtartományban is. Ez a motor az autózás szerelmeseinek készült.

 

 Ford Focus RS - Teljesítmény

A legkiválóbb szakemberek megalkották a legkiválóbb autót

A Ford Racing, a Team RS és olyan szakértők, mint például Ken Block összefogtak, hogy minden tudásukat és tapasztalatukat kiaknázva alkossanak valami különlegeset. „Innováció a teljesítmény fokozásával” – a Ford Performance így fogalmazta meg a célt. S hogy mi lett az összefogás eredménye? Egy egészen különleges autó: A Focus RS.

 

 Ford Focus RS - Manuális váltó

Villámgyors sebességváltás

A motor egyébként sem hétköznapi teljesítményére a tökéletesre fejlesztett, hatsebességes kézi váltó teszi fel a koronát.

A rövidebb sebességváltó kar és a módosított mechanizmus hihetetlenül gyors és pontos sebességváltást tesz lehetővé. A hajtómű és a kuplung is erősebb és ellenállóbb egységekből épül fel, hogy a megnövekedett nyomaték se okozzon neki problémát.

 


Ford Focus RS - Fékrendszer

Komoly fékrendszer

350 mm-es, ventilátoros első féktárcsáival, valamint alumínium Brembo, négy fékdugattyús, egy darabban öntött rendszerének köszönhetően az új Focus RS büszkélkedhet a legerősebb fékkel, amelyet valaha RS modellbe szereltek. Az intelligens kialakítás maximalizálja a fékhűtést, így még a nagy igénybevételt jelentő verseny közbeni használatkor sem veszít a fék az erejéből. Az elülső tárcsákon ráadásul ventilátorlapátok is fokozzák a hűtő teljesítményét.

 

 Ford Focus RS - Start-stop

Alacsonyabb fogyasztás az Auto Start-Stop rendszernek köszönhetően

Az Auto Start-Stop leállítja a közlekedési lámpánál vagy kocsisorban álláskor, üres sebességfokozatban várakozó Focus RS motorját (közben fenntartva az alapfunkciók, a légcserélés, a rádió és a Ford SYNC tápellátását). Amikor készen áll a továbbhaladásra, akkor egyszerűen csak nyomja ki a kuplungot, tegye egyesbe a váltót, és a rendszer újraindul.

Kényelem

Próbálja ki a Focus RS élményt

A Focus RS külseje vonzza a tekinteteket.
Belül pedig minden a vezetési élményről szól.
Intelligens funkciók és innovatív műszaki megoldások sora dolgozik azon, hogy az autó volánjánál ülni minden alkalommal igazi élmény legyen.

 

 Ford Focus RS - Érintőképernyő

SYNC 3 – kézhasználat nélkül

Jelenleg a SYNC legmodernebb verziója a SYNC 3. A továbbfejlesztett hangparancsoknak és a kibővített funkcióknak köszönhetően ez a rendszer még gyorsabban és egyszerűbben használható. Az új kezelőfelületen a könnyebb kezelhetőség érdekében nagyobbak lettek a gombok, és a 8"-es érintőképernyő ezentúl az okostelefonokon és táblagépeken megszokott kézmozdulatok segítségével is irányítható. Az AppLink, az Apple CarPlay és az Android Auto funkcióknak köszönhetően pedig a SYNC 3 rendszer érintőképernyőjén az okostelefonról továbbított adatok is megjeleníthetők. Megjegyzés: a SYNC 3 teljes okostelefonos integrációja csak iPhone 5, illetve Android 5.0 (Lollipop) vagy újabb rendszerek esetén áll rendelkezésre. A SYNC 3 egyes funkciói adatkapcsolatot igényelnek, ezért mobil adatforgalmi díjjal járnak. Az Apple CarPlay és az Android Auto regionális elérhetőségéről az Apple CarPlay és az Android Auto hivatalos honlapján tájékozódhat.
Nyugodtan kölcsönadhatja autóját a MyKey® rendszerrel

A Ford MyKey® rendszer célja, hogy bármikor aggodalom nélkül adhassa kölcsön autóját. Egyszerűen helyezze a kulcsot a gyújtáskapcsolóba, indítsa be, majd az egyszerű utasításokat követve programozza rá a kulcsra a kívánt korlátozásokat. Meghatározhatja például a maximális sebességet, beállíthatja a biztonságiöv-emlékeztetőt, de akár a hangrendszer maximális hangerejét is megadhatja.

 

 Ford Focus RS - Automata visszapillantók

Külső visszapillantók, amik megvédik magukat

A szerencsétlen véletlenek elkerülése érdekében a motoros tükrök parkoláskor automatikusan behajlanak. Így ráadásul az elegáns, beépített irányjelzőt is védik.

 

 Ford Focus RS - EasyFuel

Ford Easy-Fuel rendszer az egyszerű tankolásért

Ez a hasznos rendszer szinte lehetetlenné teszi, hogy rossz üzemanyagot tankoljon, mert a nem megfelelő töltőpisztolyt egyszerűen nem lehet a töltőnyílásba helyezni. A Ford Easy-Fuel tanksapka nélküli rendszernek köszönhetően pedig a piszkos tanksapkával sem kell többé bajlódnia!

 

Ford Focus RS - Gombnyomásos indítás 

Indítás egy gombnyomással

Mostantól nem szükséges kulcsot használnia. Egyszerűen nyomja ki a kuplungot, és a Ford Indítógomb megnyomásával a motor máris elindul.

 

Ford Focus RS - Recaro versenyülések 

Recaro versenyülések

Már ránézésre is látszik, hogy a Focus RS nem akármilyen teljesítményre képes. Sokat sejttetnek a például a Recaro sportülések is. Ergonomikus kialakítás, az összetéveszthetetlen RS jelzés és a Nitrous Blue színű díszítések – rögtön látszik, hogy ez egy különleges autó. De ezek az ülések nemcsak jól mutatnak, hasznosak is: az oldalpárnák kényelmesen és biztonságosan megtartják a benne ülőt. Az extraként elérhető RS Recaro kagylóülés pedig eredeti mikroszálas szövetpaneleivel igazi versenyautós érzést biztosít.

 

 Ford Focus RS - Adaptív tempomat

Modern sebességtartó automatika

Az Adaptív sebességtartó automatika (ACC) érzékelői segítségével folyamatosan pásztázza az utat az autó előtt, hogy az utazás még zavartalanabb és biztonságosabb lehessen.

Használatakor a vezető beállíthatja a kívánt haladási sebességet, amit a rendszer igyekszik megtartani. Amikor viszont másik járművet észlel Ön előtt, akkor lassítani kezd, hogy az előre beállított követési távolság megmaradjon. Amikor az út ismét szabaddá válik, a rendszer visszaáll a beállított sebességre.

Az Adaptív sebességtartó automatika 30 és 180 km/h közötti sebességnél használható.* A jármű Ütközésmegelőző rendszert is tartalmaz, amely figyelmeztető jelzést ad, ha túlzottan megközelíti az Ön előtt haladó járművet.

 

 Ford Focus RS - Jégtelenítés

Gyors jégtelenítés Quickclear technológiával

Ennek a hasznos kis funkciónak köszönhetően pillanatok alatt jégtelenítheti a szélvédőjét a fagyos téli reggeleken. Önnek csak meg kell nyomnia a gombot, és a rendszer másodpercek alatt jégteleníti a szélvédőt – még akkor is, ha a hőmérséklet 0 fok alatt van.

 

 Ford Focus RS - Automatikus ablaktörlő

Az eső intenzitásához igazodó automatikus ablaktörlők

Az Esőérzékelős ablaktörlők azonnal bekapcsolnak, amint az érzékelők nedvességet észlelnek a szélvédőn. Ráadásul a sebességüket is automatikusan beállítják, hogy zavartalan legyen a kilátás. Mindezeken túl még az is hat fokozatban állítható, hogy milyen csapadékmennyiségre kapcsoljon be az ablaktörlés.

Tesztek

Piaci tesztek

Összegyűjtöttük a modellről írt leghasznosabb teszteket,
hogy önnek már ne kelljen!

 

Totalcar - Kösd fel, kemény lesz

Kikanyarodok a szerkesztőségtől, lepadlózom, és mire észbe kap az elektronika, már bő fél sávval odébb van a hátulja. Fél perc múlva utolér a rendőr, akit valahogy nem vettem észre a kereszteződésben, és leengedett ablakkal átint egy ejnye-bejnyét. Eskü, nem akartam én huligánkodni, csak lendületesen indultam el, aztán ez lett belőle, nézek ártatlanul. A villogós autó elhúz, én meg kifújom a levegőt.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Totalcar - Könnyedén lehetsz driftkirály

Ez pontosan a harmincadik RS modell a Ford történetében, és a Rally Sport kivitelek majdnem mindig az instant get kategóriába tartoztak.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Vezess.hu - Éleslövészet

Nagyon vártuk a Focus RS-t, hogy rafinált összkerékhajtásával tényleg tud-e farolni aszfalton, elég vad-e a tüzes ST és főleg a hasonló árú Mustang EcoBoost meghaladásához.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Vezess.hu - Négy kerékkel füstölő

Összkerékhajtással és 350 lóerővel sokkol a vadonatúj RS. Affér a rendőrséggel, versenypálya, négy kerékkel füstölés driftelés közben. Ez mind megvolt a menetpróbán.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Autópult - A vér nem válik vízzé

215 lóerő – bő tíz éve az első generációs Ford Focus RS-nek még ennyi is elegendő volt ahhoz, hogy kilógjon a sorból. Mára, három generációval később az alapelv nem változott: a kék oválosok a világ leggyorsabb sportkompaktját akarták megalkotni. Csak ehhez már több mint másfélszer akkora teljesítmény kellett.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Autónavigátor - Igazából versenyautó

Harmadszor is RS. Úgy hiszem, az egész autósvilág boldogan fogadta, hogy továbbra sem maradunk Ford Focus RS nélkül. Ahogy minden eddigi, a harmadik generáció is megkapta a vadított hot hatch változatot, sőt szintet lépett a Ford és összkerékkel, valamint Drift-móddal is megajándékozták a világot, ezzel pedig az egyik legkomolyabb utcai sportautót hozták létre.

Tovább a teljes cikkre -->

 

Totalcar videó - RS teszt

 

Garázs TV - Speedzone

 

Kapcsolat

Érdeklődik a jármű iránt? Kipróbálná?

Kérjen ingyenes visszahívást,
vagy hívjon minket a +36 1 7766 500-as telefonszámon!


Szalonunkban megtekinthető autók